دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۴

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

جدال 2 ساعته آتش‌نشانان قزوين با آتش‌سوزي مرکز تجاري امام رضا(ع)

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از تلاش 2 ساعته 20 آتش‌نشان با هفت خودروي آتش نشاني در عمليات اطفاء حريق آتش سوزي مرکز تجاري امام رضا (ع) در خيابان سلامگاه قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: در تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 21 و 7 دقيقه روز يکشنبه بيست و سوم خردادماه از وقوع آتش‌سوزي در مرکز خريد بزرگ امام رضا(ع) واقع در خيابان سلامگاه قزوين خبر داده شد که بلافاصله هفت اکيپ عملياتي از ايستگاه‌هاي شماره يک، 2، سه و شش اين سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وي با اشاره به سرعت عمل آتش نشانان در اين عمليات بيان کرد: اولين اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه مولوي در کمتر از 2 دقيقه به محل حادثه رسيدند و مشاهده کردند دود غليظي در حال خارج شدن از زير زمين مرکز تجاري مي‌باشد که با ورود به زيرزمين با استفاده از تجهيزات تنفسي و انجام عمليات آبرساني نسبت به اطفاء شعله هاي آتش با کمترين خسارت ممکن و جلوگيري از سرايت آتش به ساير فروشگاه هاي مرکز تجاري اقدام کردند.

ذوالقدر با بيان اينکه محصولات موجود در اين مرکز تجاري از نوع البسه و پوشاک بوده است، تصريح کرد: با توجه به شبکه‌اي بودن راهروهاي اين مرکز تجاري و وجود 2 سر درب ورودي، آتش نشانان با استقرار  خودروهاي آتش نشاني، از 2 قسمت اقدام به عمليات اطفاء حريق کردند.

وي گفت: با بررسي‌هاي بعمل آمده مشخص شد، آتش سوزي از قسمت يکي از انبارهاي کوچک پوشاک زير زمين اين مرکز تجاري شروع شده و به نقاط ديگر در حال سرايت بوده است که با سرعت عمل آتش نشانان در همان زمان اوليه اطفاء شد و  خطر برطرف شد.

اين مسئول ادامه داد: خوشبختانه اين حادثه هيچگونه تلفات جاني در پي نداشته و فقط بخشي از اتاقک انبار پوشاک واقع در زير زمين مرکز تجاري طعمه حريق شده  است و راهروها مملو از دود گرديده بود که با توجه به نوع محتويات آن در کمترين زمان ممکن مهار شد.

ذوالقدر با بيان اينکه بي‌احتياطي و عدم رعايت اصول ايمني موجب بروز اينگونه حوادث مي شود، گفت: به فروشندگان توصيه مي‌کنيم که موارد ايمني مانند بازديد سيم کشي‌هاي برق، رعايت فاصله مناسب کالاها از يکديگر و چيدمان اصولي آن را مورد توجه قرار داده و در طول سال نسبت به بازديد به موقع و حل مشکلات آن اقدام کنند.

وي اضافه کرد: چراکه مقدار زيادي از عوامل بروز آتش سوزي ها عدم رعايت اصول اوليه ايمني مي باشد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين افزود: علت بروز اين آتش سوزي از سوي کارشناسان بررسي علل حريق اين سازمان در دست بررسي مي باشد.

گفتني است؛ در اين عمليات که به مدت تقريبي 2 ساعت بطول انجاميد، 20 آتش نشان به همراه هفت خودروي سبک و سنگين آتش نشاني فعاليت کردند.

پايان پيام