یکشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۳

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

بازديد اعضاء گروه زيست‌محيطي همياران زمين از مجتمع محمدآباد قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: اعضاء گروه زيست محيطي همياران زمين همزمان با روز جهاني محيط زيست از مجتمع بازيافت ،پردازش و دفن مهندسي – بهداشتي محمد آباد بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: اعضاء اين گروه جزء زنان خانه‌دار بودند که به صورت داوطلبانه در فعاليت‌هاي آموزشي سازمان مديريت پسماند نظير طرح هاي همياري و هم انديشي ايستگاه هاي خدمات شهري و طرح آموزش همگاني متمرکزند و در جشنواره هاي متعدد سازمان حضور دارند.

وي اضافه کرد: در اين برنامه بازديد، همياران زمين با مراحل مختلف فعاليت ها در مجتمع به خصوص بخش هاي پذيرش زباله، پردازش، دفن بهداشتي و توليد کود کمپوست از مواد آلي در زباله آشنا شدند.

منتظري خاطر نشان کرد: زباله‌هاي تر آشپزخانه مانند پسماندهاي غذايي و سبزيجات در خط پردازش از سوي دستگاه سرند براي توليد کود کمپوست جداسازي مي‌شوند.

وي اظهار کرد: زباله هاي قابل بازيافت نظير شيشه،کاغذ، فلزات،نايلون و انواع پلاستيک قبل از رسيدن به مرحله نهايي جداسازي مي‌شوند و مواد ريجکتي(غير قابل بازيافت)نيز به محل دفن بهداشتي منتقل مي شوند.

وي افزود: اگر زباله هاي خشک در مبداء توليد و از سوي شهروندان تفکيک شوند با  کاهش هزينه هاي جداسازي، کود کمپوست با کيفيتي نيز توليد خواهد شد.

منتظري از اين گروه خواست تا در برنامه هاي آموزشي خود نسبت به روش‌هاي کاهش توليد زباله ،تفکيک در مبداء و همچنين عدم مخلوط کردن زباله هاي خطرناک نظير باتري با پسماند و زباله آشپزخانه اهتمام ويژه اي داشته باشند.

وي به ضرورت افزايش سطح آگاهي و اطلاعات شهروندان به خصوص کودکان و دانش آموزان نسبت به پسماندها و شيوه صحيح مديريت بر آنها اشاره و تصريح کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين آماده ارائه هرگونه خدمات آموزشي در خصوص مديريت بر پسماندها و کاهش توليد زباله و... براي کودکان و دانش آموزان و ديگر اقشار در سطح شهر مي باشد.

وي اضافه کرد: همه مدارس و مراکز آموزشي و نهادهاي مردمي مي توانند براي بازديد از مجتمع محمدآباد و شرکت در دوره‌هاي آموزشي سازمان در خصوص عملکرد مجتمع بويژه فرآيند پردازش، بازيافت و دفن مهندسي –بهداشتي و همچنين توليد کود کمپوست از مواد آلي موجود در زباله به سازمان مديريت پسماند مراجعه و مجوز بازديد از اين مجتمع را دريافت کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط