سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۸

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

جمع آوري 45 سرويس نخاله و پسماند ساختماني از حاشيه قديم آباد قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در راستاي درخواست شورا و اهالي روستاي قديم آباد، 45 سرويس پسماند ساختماني از حاشيه جاده اين روستا جمع آوري و به جايگاه دفن نخاله و پسماند ساختماني منتقل شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري افزود: از سال  1375 تاکنون حجم بسيار زيادي از پسماند ساختماني از سوي خاطيان در محدوده روستاي قديم تخليه و دپو شده بود که  با ايجاد آلودگي زيست محيطي، سيماي ورودي اين روستا را نيز تحت تاثير قرار داده بود.

وي ادامه داد: بنابراين با توجه به درخواست اهالي محل و شوراي روستا، پس از ابلاغ اخطار و برگزاري جلساتي با شوراي روستا، عمليات جمع آوري در برنامه کاري ستاد ساماندهي پسماند هاي عمراني و ساختماني سازمان قرار گرفت.

وي  با اشاره به اهميت اين اقدام اظهار کرد: با وجود اينکه محدوده مذکور خارج از حوزه خدمات شهري شهرداري قزوين است اما براي رفاه حال ساکنان و ارج نهادن به درخواست شوراي محل، همه پسماند تخليه شده جمع آوري و حمل شد.

منتظري افزود: در اين عمليات 10 کاميون، يک دستگاه لودر، يک دستگاه باب کت و 5 نفر نيروي انساني بکارگيري شدن و در نهايت 45 سرويس پسماند ساختماني از محل جمع آوري و حمل شد.

اين مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه با گسترش ساخت و سازهاي عمراني و ساختماني، همچنين تخريب و مرمت ساختمان ها، ميزان پسماندهاي ساختماني و عمراني به نحو چشمگيري در حال افزايش است.

وي افزود: اين نخاله‌ها و پسماند ساختماني علاوه بر ايجاد آلودگي هاي زيست محيطي، مرگ و مير افراد در اثر برخورد اتومبيل ها با نخاله هاي موجود در معابر چهره ي زشت و ناهنجاريهايي را براي شهر خلق مي کنند.

وي تصريح کرد: حفاظت از محيط زيست تنها وظيفه دستگاه يا ارگاني خاص نيست بلکه همه مردم بايد از اين نعمت الهي محافظت کرده و آن را براي آيندگان حفظ کنند، اين امر نيازمند فرهنگ‌سازي در بين خانواده ها و دوستداران محيط زيست است. از اين رو از همه شهروندان تقاضا مي شود با عوامل سازمان همکاري لازم را داشته و پسماند ساختماني خود را به جايگاه مخصوص آن منتقل کنند و از تخليه آن در معابر به طور جدي خودداري کنند.

پايان پيام

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در رابطه با نحوه پيشگيري و برخورد با متخلفين اظهار کرد: 6 اکيپ به صورت شبانه روزي در سطح شهر و حريم آن فعال بوده و با متخلفين در امر تخليه پسماند عمراني و ساختماني در نقاط غير مجاز طبق قانون مديريت پسماندها  و مصوبه شوراي اسلامي شهر برخورد مي نمايند.لازم به توضيح است در سال 1395 مستندبه مصوبه شوراي اسلامي شهر قزوين در صورت مشاهده تخليه غير مجاز جرايم سنگيني براي متخلف اعمال ميگردد.

منتظري در پايان با اشاره به لزوم همکاري شهروندان در اين خصوص، يادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخليه نخاله و پسماندهاي ساختماني  درشهر و حريم آن، مراتب را با شماره تلفن 33327565 و سامانه 137 اطلاع رساني فرمايند تا در اولين فرصت اقدام لازم صورت گيرد.

 

تصاویر مرتبط