یکشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۶

نصرتي، شهردار قزوين:

در اجلاس شهرداران جاده ابريشم نشست کارگروه‎هاي تخصصي برگزار مي‎شود

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: در اجلاس شهرداران جاده ابريشم نشست کارگروه‎هاي تخصصي اقتصاد، فرهنگ و گردشگري برگزار مي‎شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‎الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در سومين جلسه هماهنگي يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم که در کاشان برگزار شد، افزود: موضوعات مهمي مانند اقتصاد، فرهنگ و گردشگري در اين اجلاس مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد تا با هدف گذاري مؤثر و خارج شدن از جلسات تشريفاتي نتايج بهتري حاصل شود.

وي عملکرد و برنامه‌هاي مناطق آزاد کشور را در سرعت بخشيدن به استفاده از ظرفيت‌هاي کشور بسيار مهم و تأثيرگذار دانست و عنوان کرد: بايد توانمندي‌هاي موجود در کشور شناسايي و با برنامه ريزي صحيح از آن‌ها بهره برداري شود تا از کشورهايي که در اين زمينه سرمايه گذاري و برنامه ريزي کرده‌اند، عقب نيفتيم.

شهردار قزوين با بيان اينکه اجلاس شهرداران جاده ابريشم در مدت 11 سال گذشته توسط سازمان شهروندان جهاني (WCO) از کشور کره جنوبي در بين 200 شهر آبي و خاکي پيگيري مي‌شود، گفت: اين سازمان به دنبال ايجاد اتحاد فرهنگي، اقتصادي و گردشگري در بين اين شهرها است.

نصرتي ادامه داد: از سال گذشته با برنامه ريزي و اقتدار بيشتر اتحاديه‌اي زير نظر دولت و وزارت بازرگاني چين و با همراهي آژانس‌هاي سازمان ملل تشکيل و صندوق و بودجه‌اي نيز براي اين اتحاديه در نظر گرفته شده است.

وي با تأکيد بر ضرورت استفاده از اين ظرفيت تصريح کرد: اکنون آژانس‌هاي سازمان ملل در کنار اين اتحاديه قرار گرفته‌اند و 11 شهر از 11 کشور از جمله شهر قزوين از ايران عضو هيأت مؤسس آن هستند و در اجلاس سال جاري نيز 10 شهر از 10 کشور نيز به عضويت اين اجلاس درآمدند.

شهردار قزوين افزود:توسعه گردشگري داخلي و بين‌المللي در مسير راه ابريشم بايد در دستور کار قرار بگيرد و اين موضوع از نظر ملي و فراملي بررسي شود.

نصرتي با اشاره به استقرار دبيرخانه جاده ابريشم در ايران و در شهر قزوين گفت: با استقرار اين دبيرخانه شاهد عزم و تلاش جدي مسئولان استان قزوين براي برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم هستيم.

وي با تقدير از تلاش‌هاي شهرداران و رياست و اعضاي شوراي شهرهاي کاشان و همدان اظهار کرد: بايد از ظرفيت جاده ابريشم براي برون رفت از رکود اقتصادي در شهرها نهايت استفاده را داشته باشيم.

گفتني است؛سومين جلسه هماهنگي يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم به ميزباني شهر کاشان برگزار شد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط