یکشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۹

نصرتي، شهردار قزوين:

مسئولان در اجلاس جاده ابريشم، شهرداري قزوين را همراهي کنند

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: مسئولان استاني در شناساندن ظرفيت‌هاي گردشگري، فرهنگي و اقتصادي قزوين در اجلاس شهرداران جاده ابريشم همراه شهرداري قزوين باشند.

فارس: مسعود نصرتي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه اجلاس شهرداران جاده ابريشم شهريورماه سال جاري برگزار مي‌شود، اظهار کرد: اين اجلاس فرصت مناسبي است تا با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مختلف، شهر قزوين را به مردم ايران و جهان معرفي کنيم.

وي با اشاره به اينکه شهر قزوين حتي يک اثر ثبت جهاني ندارد، يادآور شد: قزوين آثار فرهنگي، تاريخي و طبيعي بي‌شماري دارد که در معرفي آن‌ها به گردشگران غفلت صورت گرفته است.

شهردار قزوين افزود: قزوين 50 سال پايتخت صفويه بوده و ظرفيت‌هاي متعددي مانند نزديکي با پايتخت کشور و ظرفيت 40 ميليون نفري جمعيت را در اطراف خود دارد بنابراين بايد اين شهر را با يک‌راه ميانبر در سريع‌ترين و کوتاه‌ترين زمان به مردم معرفي کرد تا عقب‌ماندگي‌هاي گذشته جبران شود.

نصرتي بابيان اينکه برگزاري اجلاس جاده ابريشم، قوي‌ترين ميانبر در معرفي شهر قزوين است، اضافه کرد: در برپايي اين اجلاس ارتباطات خوبي با دولت‌هاي مانند چين برقرار شده است تا بتوانيم اين شهر را به مردم کشور و جهان به خوبي معرفي کنيم.

وي خاطرنشان کرد: اجلاس شهرداران جاده ابريشم با سه موضوع اقتصادي، فرهنگي و گردشگري برگزار مي‌شود.

شهردار قزوين افزود: بايد از ارتباطات خود در حوزه اقتصادي چين بهره‌گيري لازم را ببريم تا بتوانيم اقتصاد را در شهر قزوين رونق دهيم.

نصرتي با بيان اينکه بايد اجلاس شهرداران جاده ابريشم را با کيفيت مطلوبي در قزوين برگزار کنيم، ادامه داد: براي تحقق اين موضوع بايد حمايت‌هاي مالي خوبي از اين اجلاس صورت گيرد.

وي تصريح کرد: اگر در اجلاس شهرداران جاده ابريشم حاميان حمايت‌هاي مالي خوبي کنند چند برابر هزينه‌اي که کرده‌اند مي‌توانند در اين اجلاس برداشت کنند.

شهردار قزوين افزود: براي حضور بيشتر حاميان در اجلاس شهرداران جاده ابريشم بايد جذابيت‌ها و شخصيت‌هايي که در اين مراسم از نظر سياسي، فرهنگي، اقتصادي و گردشگري حضور مي‌يابند، بيشتر تبيين شده تا انگيزه حضورشان دوچندان شود.

نصرتي با بيان اينکه بايد دفتر دبيرخانه اجلاس شهرداران جاده ابريشم را در قزوين داشته باشيم، اظهار کرد: اين موضوع مي‌تواند شهر قزوين را به جايگاه واقعي رسانده و ظرفيت‌هاي آن را به خوبي معرفي کند.

وي اضافه کرد: راه‌اندازي دبيرخانه اجلاس شهرداران جاده ابريشم مي‌تواند مجري سياست‌ها و هيأت راهبردي باشد که اين موضوع نياز شهر قزوين براي برون‌رفت از رکود و مشکلات است.

شهردار قزوين با بيان اينکه در معرفي قزوين غفلت چند ساله شده است، گفت: اکنون شهرها در جذب گردشگر با يکديگر رقابت مي‌کنند به همين دليل مسئولان استان قزوين بايد تلاش کنند تا در اين رقابت از قافله عقب نمانند و حداکثر استفاده را از اين اجلاس در راستاي شناساندن ظرفيت‌ها و جذابيت‌هاي شهر قزوين ببرند.

نصرتي خاطرنشان کرد: برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم فرصت مناسبي است تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همکاري در سطح بين‌المللي، زمينه‌هاي گردشگري، اقتصادي و جذب سرمايه‌گذار و گردشگر شهر قزوين با شتاب بيشتري در مسير رشد و توسعه اقتصادي و فرهنگي گام برداريم.

وي افزود: در برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم اقدامات مختلفي مانند تشکيل دبيرخانه و کميته راهبردي اجلاس، انجام مکاتبات با مجلس شوراي اسلامي شهر قزوين، برگزاري جلسات مشترک با وزارت کشور و امور خارجه، برگزاري جلسات مقدماتي و رسمي، تهيه صورت‌جلسه و راه‌اندازي سايت چندزبانه براي اطلاع‌رساني انجام شده است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط