جمعه ۱۳۹۵/۰۳/۰۷

استاد دانشگاه مک گيل کانادا:

دهکده طبيعت قزوين بهترين فضا براي فعاليت‌هاي تحقيقاتي است

استاد دانشگاه مک گيل کانادا با ابراز قدرداني از نظام سازمان دامپزشکي کشور براي تدارک برنامه بازديد از دهکده بوستان ملي باراجين قز گفت: حتي تصور اين که چنين مجموعه اي در وطن وجود داشته باشد برايم دشوار بود، بايد بگويم از ديدن دهکده طبيعت واقعا هيجان زده ام.

به گزارش روابط عمومي دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين؛ دکتر محمد جواهري استاد دانشگاه مک گيل کانادا با ابراز قدرداني از نظام سازمان دامپزشکي کشور براي تدارک برنامه بازديد از دهکده بوستان ملي باراجين قزوين گفت: حتي تصور اين که چنين مجموعه اي در وطن وجود داشته باشد برايم دشوار بود، بايد بگويم از ديدن دهکده طبيعت واقعا هيجان زده‌ام.

دکتر محمد جواهري ادامه داد: دهکده طبيعت و شيوه مديريتي اين دهکده بي نظير است؛ چنين مجموعه اي نه تنها در ايران بلکه در منطقه نيز منحصر به فرد است.

وي اضافه کرد: در جهان نيز کمتر نمونه اي وجود دارد که مجموعه اي از حيوانات وحشي، پرندگان، خزندگان و حيوانات اهلي درفضاي به وسعت دهکده طبيعت نگهداري شوند.

وي در کنار اهداف تفريحي تاسيس دهکده، آموزش مسائل علمي مربوط به حيوانات را از جمله اهداف قابل توجه دهکده بيان کرد و توضيح داد: به طور معمول مردم از طريق رسانه ها و برنامه هاي تلوزيوني با حيات وحش و حيوانات آشنا مي شوند، اما در دهکده مردم به شکل مسقيم و از نزديک حيوانات را مشاهده کرده و اطلاعات عمومي آن ها در رابطه با زيست حيوانات افزايش پيدا مي کند.

استاد دانشگاه مک گيل کانادا همچنين با توصيه براي استفاده از فضاي دهکده جهت برنامه هاي آموزشي براي کودکان و خردسالان گفت: دهکده بهترين فضا براي اجراي برنامه هاي تحقيقاتي و آموزشي براي کودکان است، اين مرکز همچنين مي تواند براي تهيه پايان نامه و برنامه هاي تحقيقي و پژوهشي به همکاري با دانشگاه هاي دامپزشکي کشور بپردازد.

دکتر محمد جواهري در آخر دهکده طبيعت را به نوزاد در حال رشدي تشبيه کرد که با وجود توجه مديريت شهري و مديريت اجراي استان مي تواند در آينده نزديک به يکي از بهترين مراکز آموزش علوم زيست محيطي تبديل شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط