چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۵

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين تاکيد کرد؛

آمار نگران‌کننده از افزايش آتش‌سوزي درختان، علفزار‌ها و باغستان‌هاي قزوين

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از افزايش تعداد عمليات‌هاي اطفاء حريق مربوط به درختان، علفزار‌ها و باغستان‌هاي شهر قزوين و مخاطرات زيست محيطي و در نتيجه آسيب رسيدن به اموال عمومي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر با بيان اينکه درصد قابل توجهي از حريق‌ها را آتش‌سوزي علفزار تشکيل مي‌دهد، اظهار کرد: بيشترين علت وقوع آتش‌سوزي در علفزارها عامل انساني بوده است.

وي تصريح کرد: عوامل انساني به دو شکل در آتش‌سوزي علفزار نقش دارند، عده‌اي به صورت تعمدي به دلايل مختلف از جمله از بين بردن علف‌هاي هرز مجاور باغ‌ها، مناطق مسکوني و غيره اقدام به آتش‌زدن علفزار مي‌کنند و عده‌اي ديگر نيز به دليل بي‌احتياطي با پرت کردن ته سيگار روشن و يا ساير اجسام نيمه‌افروخته بر روي علفزارها موجبات وقوع حريق را فراهم مي‌کنند.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با تأکيد بر نقش عامل انساني در وقوع حريق علفزار و درختان اضافه کرد: اکثر آتش‌سوزي‌هاي علفزار، درختان و باغ‌ها در مجاورت مناطق مسکوني شهري اتفاق مي‌افتد که در نتيجه شاهد آسيب رسيدن به اموال عمومي شهروندان نظير اتومبيل، منازل و غيره بوده‌ايم.

ذوالقدر بيان کرد: نيروهاي عملياتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين به طور ميانگين روزانه بيش از 10 عمليات آتش‌سوزي علفزارها و باغات را اطفاء مي‌کنند.

اين مسؤول با اشاره به بارندگي‌هاي اخير و احتمال افزايش اين تعداد آتش‌سوزي از شهروندان خواست تا همکاري لازم درباره رعايت موارد ايمني را با سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين داشته باشند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين يادآور شد: در سال 1393 مجموع آمار آتش‌سوزي‌هاي علف‌هاي هرز، باغات، مزارع، 462 مورد گزارش شده است که اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته تعداد 714 مورد بوده که نشان از افزايش 54 درصدي در اين حوزه است.

ذوالقدر با توجه به ضرورت حفظ سرمايه ملي نظير باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين افزود: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با هدف پيشگيري از بروز آتش‌سوزي باغستان‌ها نسبت به ارسال پيامک‌هاي ايمني به باغداران قزويني اقدام کرده است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط