سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۴

با همکاري شهرداري قزوين؛

کلنگ ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس در قزوين به زمين زده شد

به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر و به همت شهرداري قزوين عمليات ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس در جوار مزار شهداي گمنام در بوستان ملي باراجين قزوين با حضور مسوولان استاني و شهري آغاز شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر عمليات ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس عصر دوشنبه با حضور فريدون همتي استاندار، منوچهر حبيبي معاون عمراني استاندار، ايوب رحيمي معاون سياسي امنيتي استانداري، مسعود نصرتي شهردار، سرهنگ مهدي طاهرخاني مديرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و جمعي از مسئولان و خانواده شهدا در محل يادواره شهداي گمنام در بوستان باراجين آغاز شد.

بر اساس اين گزارش؛  اين پروژه در زميني به مساحت 12 هکتار در سه مرحله اجرايي خواهد شد که براي آن 20 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

در مرحله اول اين مرکز فرهنگي در مدت دو سال ساخته مي‌شود و در آن گالري تخصصي براي نگهداري آثار دفاع مقدس، مستندات و کتب دوران جنگ تحميلي، وصيت نامه شهدا، دائره المعارف دفاع مقدس، جنگ افزارها و کتابخانه اي با ظرفيت 10 هزار کتاب پيش بيني شده است.

ساخت مرکز فرهنگي فرصت مناسبي براي تبيين ارزش‌هاست

فريدون همتي، استاندار قزوين در آئين کلنگ زني اين پروژه گفت: ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس فرصت مناسبي براي تبيين ارزش‌ها و انتقال آن به نسل آينده است.

استاندار قزوين با بيان اينکه ساخت مرکز فرهنگي دفاع مقدس نقش موثري در انتقال دستاوردهاي حماسه جنگ به نسل جوان امروزي دارد، افزود: راه‌اندازي مراکز فرهنگي دفاع مقدس در کشور فرصت مناسبي براي تبيين ارزش‌هاي آن دوران طلايي و به يادماندي براي جوانان است تا با آرمان هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس تجديد ميثاق کنند.

فاز اول مرکز فرهنگي دفاع مقدس قزوين در دو سال ساخته مي شود

منوچهر حبيبي، معاون عمراني استانداري قزوين در اين آئين با بيان اينکه مرحله اول مرکز فرهنگي دفاع مقدس در قزوين در 4.5 هکتار در مدت دو سال آينده ساخته خواهد شد، گفت: اين مجموعه عظيم فرهنگي در راستاي ترويج فرهنگ دفاع مقدس و ايثار و شهادت ساخته خواهد شد.

معاون استاندار قزوين با اظهار اينکه در مکان‌يابي مرکز بزرگ فرهنگي دفاع مقدس با استفاده از کارشناسان دقت خاصي شده است، گفت: اين مرکز با موقعيت ويژه‌اي که دارد با قرار گرفتن در نزديکي اتوبان قزوين به تهران و در جوار مزار شهداي گمنام در بالاترين نقطه شهر قزوين واقع شده است و همجواري اين مرکز به پرترددترين مسير عبوري مسافران کشوري اين شرايط را ايجاد مي‌کند تا زائران استان‌هاي مختلف بتوانند در اين مکان حضور يافته و با شهدا تجديد بيعت کرده و با آثار ارزشمند آن‌ها نيز آشنا شوند.

وي با بيان اينکه طرح جامع اين پروژه تهيه شده و به تاييد بنياد حفظ اثار کشور هم رسيده است، گفت: اين مرکز در زميني به مساحت 12 هکتار ساخته خواهد شد و اين مرکز در مرحله اول در زميني به مساحت 4.5 هکتار ساخته مي‌شود و براي آن 20 ميليارد تومان اعتبار ملي و استاني پيش بيني شده است.

معاون عمراني استانداري قزوين يادآور شد: مرکز فرهنگي دفاع مقدس با همکاري و مشارکت شهردار، شوراي شهر، راه و شهرسازي، استانداري، نظام مهندسي و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ساخته مي‌شود و اميدواريم در دو سال آينده مرحله اول آن تکميل شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط