دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۳

سرپرست معاونت نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين:

شاخص‌هاي زيست محيطي در دهکده طبيعت قزوين رعايت مي‌شود

عبدالحسين مظفري، سرپرست معاونت نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: دهکده طبيعت بايد از ساير مراکز نگهداري حيوانات در کشور متفاوت باشد؛ براي مثال انتظار ما اين است که در اين دهکده گونه‌هاي مختلف حيوانات در معرض خطر انقراض، نگهداري شوند.

به گزارش روابط عمومي دهکده طبيعت قزوين؛ عبدالحسين مظفري افزود: تاکنون گونه هاي مختلف براي دهکده طبيعت جمع آوري شده است در ادامه نيز اميد است، نگهداري گونه هاي مختلف حيوانات موجود در استان و کشور در دستور کار دهکده قرار گيرد.

وي با تاييد عملکرد دهکده طبيعت قزوين بيان کرد: از جمله اقدامات مورد تاييد دهکده تيمار حيواناتي است که در اثر صانحه و پيامدهاي مختلف  آسيب ديده‌اند. بازگرداندن آن دست حيواناتي که پس از درمان قادر به زندگي در زيست گاه خود هستند نيز از ديگر اقداماتي است که اداره حفاظت محيط زيست پيگير انجام آن در دهکده طبيعت است.

مظفري در آخر همکاري دهکده طبيعت با اداره محيط زيست استان را مناسب ارزيابي کرد و توضيح داد: نظارت هاي اداره محيط زيست استان تا کنون،  نشان داده است که دهکده طبيعت شاخص هاي مورد نظر محيط زيستي را به خوبي رعايت کرده است.

وي افزود: در ادامه کار نيز اين نظارت ها ادامه خواهد داشت تا با دست يابي به اهداف محيط زيستي در نظزگرفته شده براي دهکده در فرايند توسعه دهکده طبيعت هم شهرداري به اهداف خود دست يابد و هم با رعايت شاخص هاي زيست محيطي توسعه اي پايدار در دهکده تحقق يابد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط