دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۳

فرمانده تيم غواصي سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

تلاش آتش‌نشانان قزوين براي کشف جسد در استخر آبي روستاي مهدي آباد

حميدرضا ململي، فرمانده تيم غواصي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: جسد بي جان مردي که در استخر آبي واقع در روستاي مهدي آباد قزوين غرق شده بود از سوي غواصان سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين از آب خارج شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ململي افزود: در تماس نيروي انتظامي در ساعت يک دقيقه بامداد روز يکشنبه دوم خردادماه با سامانه 125 آتش نشاني قزوين از غرق شدن مردي حدودا 34 ساله که براي شنا کردن وارد استخر آبي با عمق 8 متر واقع در روستاي مهدي آباد قزوين شده بود، خبر داده شد، که در مرحله اول نيروهاي آتش نشاني تاکستان و اقباليه به محل اعزام و بدليل عدم مجهز بودن به امکانات غواصي از سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين درخواست کمک شد.

ململي تصريح کرد: بلافاصله تيمي متشکل از غواصان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در صبح روز دوشنبه سوم خردادماه به محل حادثه اعزام و با استفاده از تجهيزات تنفسي غواصي و همکاري کارکنان جمعيت هلال احمر قزوين  پس از يک ساعت عميات جستجو موفق به کشف جسد بي جان غريق شدند.

وي افزود: به گفته شاهدان عيني غريق به قصد شنا کردن وارد استخر آب شده و متأسفانه جان خود را از دست داده است.

وي بيان کرد: با توجه به فرا رسيدن فصل گرما و تمايل مردم به شنا کردن در محل هاي غير استاندارد، از شهروندان خواست تا از شناکردن در فضاهاي آبي نظير سدهاي خاکي، استخرهاي باز و کانال‌هاي آبرساني به طور جدي خودداري و نسبت به آگاه سازي فرزندان خود از خطرات اين حوادث اقدام کنند.

گفتني است؛ از ابتداي سال 1395 تاکنون اين دومين حادثه غرق شدگي اعلام شده به اين سازمان مي باشد و در سال 1394 از پنج مورد حادثه غرق شدگي اعلام شده به اين سازمان، 3 مورد نجات يافته و متأسفانه 2 مورد قبل از رسيدن نيروهاي آتش نشاني جان خود را از دست داده بودند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط