شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۱

مدير منطقه 2 عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد:

روز پر حادثه با 4 مصدوم در اتوبان قزوين-زنجان

حميدرضا ململي، مديرمنطقه 2 عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از وقوع 3 حادثه تصادف ناگوار در يک روز که منجر به مصدوميت شديد 4 نفر شده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، ململي گفت: طي تماس هاي مردمي با سامانه 125 سازمان آتش نشاني قزوين در روز پنجشنبه سي ام ارديبهشت ماه از وقوع 3 حادثه تصادف و واژگوني خودرو در فواصل زماني نزديک به هم در قزوين خبر داده شد.

ململي تصريح کرد: در حادثه اول که مربوط به برخورد يک دستگاه تريلي با گاردريل در لاين جنوبي اتوبان قزوين-زنجان در ساعت 14 و 28 دقيقه گزارش شده بود، آتش نشانان ايستگاه شماره 5 (پونک) اين سازمان با حضور در محل نسبت به امدادرساني به مصدوم اين حادثه که مردي 32 ساله بود، اقدام نموده و ضمن ايمن سازي محل تصادف اقدامات لازم براي پيشگيري از بروز آتش سوزي احتمالي را انجام دادند.

در حادثه دوم که در ساعت 14 و 52 دقيقه بلافاصله پس از حادثه اول رخ داده بود، آتش نشانان ايستگاه امداد و نجات شماره 5 در لاين شمالي اتوبان قزوين-زنجان نزديک به پل کورانه از واژگوني يک دستگاه خودروي پژو 206 با دو سرنشين مطلع شدند که در کمترين زمان ممکن با حضور در صحنه حادثه ، يکي از سرنشينان خودرو که خانمي 21 ساله بود، در حالي که درون خودرو گير کرده و به علت شدت جراحت، دست ايشان از قسمت آرنج قطع شده بود به وسيله تجهيزات ويژه نجات خارج نموده و به مسئولين اورژانس تحويل دادند و خوشبختانه ديگر سرنشين خودرو سلامت بوده است.

حادثه سوم مربوط به واژگون شدن خودروي پرايد در ساعت 16 همان روز بود که توسط همکاران اورژانس براي خارج نمودن مصدومين گرفتار در خودرو اعلام شده بود که بلافاصله آتش نشانان ايستگاه امداد و نجات شماره 5 با حضور در لاين شمالي اتوبان قزوين-زنجان، نسبت به رها سازي 2 نفر مصدوم اين حادثه که مردي 28 ساله و خانمي 22 ساله که بر اثر شدت تصادف درون خودرو محبوس شده بودند اقدام نموده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

مدير منطقه 2 عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به ضرورت توجه بيشتر رانندگان در رعايت فاصله مناسب و سرعت مطمئنه خاطر نشان کرد: متأسفانه بدليل عدم رعايت مسائل اوليه ايمني در طول رانندگي شاهد بروز اينگونه حوادث جبران ناپذير در محور هاي مواصلاتي استان بوده ايم.

ململي ضمن اعلام وقوع بيش از 155 حادثه تصادف و واژگوني خودرو در سال 94  و تعداد 140 حادثه در مدت مشابه سال 93 افزود: در دو سال گذشته افزايش 10 درصدي آمار تصادفات جاده اي را داشته ايم که لازم است شهروندان در زمان رانندگي، ضمن استفاده از کمربند ايمني هر زمان که احساس خواب آلودگي داشتند، نسبت به توقف و استراحت لازم اقدام نمايند تا اينگونه شاهد بروز حوادث ناگوار نباشيم.

 

تصاویر مرتبط