پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

کاظمي، مديرعامل سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

انتقال آب از چاه بوستان دهخدا به مناطق شمالي قزوين در دست اجراست

سيد مهدي کاظمي، مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: پروژه انتقال آب از چاه بوستان دهخدا به مناطق شمالي شهر به طول بيش از 6 کيلومتر حفاري و لوله گذاري در دست اجراست.

به گزارش روابط عمومي سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ سيد مهدي کاظمي از انتقال آب چاه بوستان دهخدا به مخزن خليج فارس  خبر داد و گفت: کل مسير اجراي اين پروژه حفاري و لوله گذاري شده و تا هفته آينده  به طور کامل به بهره برداري مي رسد.

 وي بيان کرد: با توجه به توسعه روزافزون شهر به مناطق شمالي و کمبود آب در اين مناطق ، خط لوله انتقال آب از چاه بوستان دهخدا به مخزن خليج فارس به عنوان يکي از بزرگترين و حياتي ترين پروژه هاي سازمان در سال 92 مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين بيان کرد:  اين پروژه بعد از برنامه ريزي و مطالعات گسترده و هماهنگي با طرح هاي بالادستي توسعه آينده شهر و به منظور تامين آب غير شرب فضاي سبز محله هاي ملاصدرا ، پونک ، جنگلکاري 75 هکتاري کمربند سبز و همچنين تامين نياز آبي طرح هاي آينده توسعه فضاي سبز در مناطق شمالي شهر اجرا شده است.

کاظمي ادامه داد: اين خط لوله آب با حفاري و لوله گذاري به طول بيش از 6 کيلومتر و با گذر از بلوار شهيد بهشتي تا بلوار نصر و گذر از بلوارهاي  شهيد حسين لشگري و قدرت ا... چگيني به تقاطع غير همسطح نخبگان رسيده و در نهايت به مخزن 13 هزار متر مکعبي خليج فارس در بام شهر قزوين منتقل خواهد شد.

وي افزود: گذشته از سختي ها و گذر از پيچ و خم اين مسير طولاني کارشناسان امور آب سازمان پارک ها توانستند، آب را  با فشار اسمي 20 اتمسفر پمپاژ و مسير طولاني خط لوله را که داراي اختلاف سطح 82 متري بين مبدا و مقصد  بود با موفقيت عبور داده و آب را با دبي 60 ليتر بر ثانيه به مخزن روباز خليج فارس انتقال دهند .

گفتني است اين پروژه يکي از پروژه هاي مهم و حياتي فضاي سبز شهر مي باشد  که در شرايط آينده مي تواند راهگشاي مشکلات ناشي از کمبود آب غير شرب براي توسعه فضاي سبز در مناطق شمالي شهر باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط