پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار براي احداث مسجد در محلات قزوين

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: در سال گذشته 10 ميليارد ريال اعتبار براي احداث و توسعه مساجد کوچک در محلات قزوين اختصاص يافت.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در هشتمين همايش بزرگ تجليل از حافظان قرآن کريم که با حضور آيت‌اله عابديني،نماينده ولي‌فقيه در استان،محمدي، نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز در مجلس و اعضاي شوراي شهر سالن شهيد رجايي دانشگاه فرهنگيان قزوين برگزار شد،افزود:مجموعه شهرداري قزوين نگاه ويژه و خاصي را مبذول راه‌اندازي، گسترش و توسعه سرانه فضاي مساجد در قزوين کرده است و در همين راستا با کمک خيرين در امر مسجدسازي مي‌توان  اين کمبود را برطرف کرد.

اختصاص سالانه 400 ميليون تومان اعتبار به فضاسازي شهري 

وي اختصاص سالانه 400 ميليون تومان اعتبار به فضاسازي شهري در مناسبت‌هاي مختلف ملي و مذهبي خبر داد و گفت: عمده اين هزينه مربوط به ايام شهادت‌ها و ولادت‌هاي ائمه معصومين(ع) است.

وزيري نژاد اظهار کرد: برنامه حافظان قرآن از سال92 کليد خورد و از شروع کار اين برنامه شوراي شهر و شهرداري وارد ميدان شدند و حمايت همه جانبه خود را اعلام کردند.

 اين مسئول خاطرنشان کرد:امروز از هزار و 120 حافظ که در سه مرحله امتحان دادند تجليل مي شود، اين گروه موفق شدند هزار و 550 جزء را حفظ کنند.

وي تصريح کرد: طرح نهضت حفظ قرآن در راستاي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري درباره تربيت حافظان قران کريم همچنين توسعه و گسترش فعاليت‌هاي قرآني و تشويق حافظان قرآن از سال 92 شروع شده است و امروز شاهد برگزاري هشتمين مرحله تجليل از حافظان هستيم.

برگزاري 3700 آزمون در قالب 5 هزار جزء از ابتداي اجراي طرح نهضت حفظ قرآن

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: از ابتداي اجراي اين طرح تاکنون 3 هزار و 700 آزمون با همکاري شوراي عالي قرآن، شوراي شهر و شهرداري برگزار شده است که با اجراي اين طرح قرآني از سال 92 تاکنون نزديک به 5 هزار جزء در اين مدت به محفوظات حافظين شهر قزوين اضافه شده است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت احداث مساجد در شهر قزوين بيان کرد: يکي ديگر از فعاليت‌هاي شوراي اسلامي شهر قزوين و شهرداري، بحث احداث مساجد کوچک محلي در مناطق فاقد مسجد است که در اين زمينه فقط در سال گذشته 400 ميليون تومان به صورت نقدي و 600 ميليون تومان به صورت غير نقدي هزينه شده است.

وزيري نژاد در پايان از اجراي 200 برنامه در چهارده مسجد شهر خبر داد و طرح «محله ما» را يک کار موفق در مساجد خواند که فعاليت هاي ورزشي اردويي مذهبي انجام مي دهد.

در پايان مراسم از حافظان قرآن، سه پيشکسوت قرآني و قاري و مداح قرآني روشندل علي اکبري تجليل شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط