پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

آيت‌الله عابديني، امام جمعه و نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين:

ترويج فرهنگ قرآني راهکار موثر در مقابله با آسيب هاي اجتماعي جامعه است

آيت‌الله عابديني، امام جمعه و نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: ترويج فرهنگ قرآني در جامعه به ويژه در بين نسل جوان راهکار موثر در مقابله با آسيب هاي اجتماعي جامعه است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ آيت اله عبدالکريم عابديني در هشتمين همايش بزرگ تجليل از حافظان قرآن کريم که با حضور، محمدي نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي شهر در سالن شهيد رجايي دانشگاه فرهنگيان قزوين برگزار شد، افزود: آموزه هاي قرآن کريم نشان دهنده راه سعادت و تعالي بشريت است.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين با بيان اينکه قرآن بينايي چشم باطن انسان است، اظهار کرد: خداوند متعال فرموده که قرآن بصيرتي براي انسان‌ است زيرا بينايي حقيقي مربوط به بينايي دل و باطن مي باشد، اگر با قرآن زندگي نکنيم و از آن نور نگيريم از درون کور هستيم.

وي ادامه داد: کسي که چشمش با قرآن روشن شده و همه دستورالعمل زندگيش برگرفته از تعاليم و رهنمودهاي قرآن باشد، بيناست.

آيت اله عابديني افزود:همه اعمال خوبي که در زندگي انجام مي‌دهيم مايه نور و روشنايي هستند و اگر حلاوت و شيريني کلام خدا ذائقه قلب ما را شيرين کرد، نور است از سوي ديگر اعمال ناپسندي همچون دروغگويي، بي‌رحمي و بي‌تفاوتي نسبت به حال مستمندان و ضعيفان، موجب ظلمت و تاريکي دل است.

وي تصريح کرد: بر اساس آيات الهي خداوند متعال انسان‌ها را از تاريکي به سوي نور و روشنايي هدايت مي‌کند در واقع کساني که به خدا توجه داشته و همچنين عطش هدايت شدن دارند با لطف خدا هدايت مي‌شوند.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين عنوان کرد: حفظ آيات قرآن بسيار پسنديده و سرمايه است اما دانستن معاني قرآن، حفظ قرآن را کامل و عمل به آيات قرآن، حفظ و ترجمه معاني را کامل‌تر مي‌کند اما از همه اين‌ها بالاتر، دلداده و اسير قرآن شدن و ايجاد انس و علاقه قلبي با کلام وحي است.

امام جمعه قزوين بيان کرد: اميدوارم خداوند بزرگ، دل‌هاي ما را به نور قرآن و نگاه لطف قرآن‌هاي ناطق که همان پيامبر و آل پيامبر هستند، روشن و منور سازد.

وي با تبريک ميلاد حضرت علي اکبر (ع) و روز جوان، افزود: ايشان از همه نظر به پيامبر گرامي اسلام، حضرت محمد (ص) شبيه و سخن، اخلاق و کارهايش قرآني بود.

امام جمعه قزوين اظهار کرد: اعمال ما وقتي رنگ اهل بيت (ع) و قرآن بگيرد، وزن مي گيرد، قرآن چشم باطن انسان است و اگر نباشد کور هستيم.

امام جمعه قزوين با تاکيد بر اينکه قرآن و اهل بيت(ع) جدا نشدني هستند، افزود: آبروي همه کارهاي ما وابسته به قرآن و اهل بيت(ع) است و اعمال کساني که ثقلين (قرآن و عترت) را مي‌شناسند و بر اساس قرآن و رهنمود اهل بيت عمل مي‌کنند از ارزش و اعتبار بيشتري برخوردار است.

در پايان مراسم از حافظان قرآن، سه پيشکسوت قرآني و قاري و مداح قرآني روشندل علي اکبري تجليل شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط