سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۲۱

نصرتي، شهردار قزوين:

کارهاي متفاوت و خاصي بايد در شهر قزوين انجام شود

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: بايد کارهاي متفاوت و خاصي در شهر قزوين انجام شود تا اين شهر بر اساس ويژگي‌هايي که دارد متفاوت باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نشست مشترک با رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان قزوين افزود: نظام‌مهندسي داراي ظرفيت‌هاي فراواني است که مي‌تواند در اين رکود موجود با آن مقابله کند.

نصرتي افزود: بايد با همانديشي از ظرفيت نظام مهندسي و دانشگاه‌ها در راستاي توسعه شهر استفاده کرد.

وي گفت: جامعه بزرگ مهندسان استان در 7 رشته نماينده مهندسان هستند و وظايف زيادي را برعهده‌گرفته‌اند که بايد اين وظايف با يک اشتراک و خرد جمعي در سطح شهر و استان به مرحله اجرا درآيد.

وي با بيان اينکه نزديک بودن استان قزوين به پايتخت و استان البرز و کريدور شمال جنوب و شرق غرب يک مزيت است، گفت: با توجه به اين هم‌جواري‌ها، در ايران مي‌توان از علم روزي که در اکثر کلان‌شهرها استفاده مي‌شود تبعيت کرد تا بخشي از مسئوليت و زيرساخت‌هاي پايتخت را شهرهاي سمنان، قم، کرج و قزوين به عهده بگيرند که نمونه‌هاي آن فراوان در کشورهاي آسيايي و اروپايي به اجرا درآمده است.

نصرتي با بيان اينکه شهر قزوين با يک قطار سريع السير مي‌تواند در  25 دقيقه به شبکه متروي تهران متصل شود، گفت: حدود يک و نيم سال است که مذاکراتي در مجلس، دولت و وزارتخانه‌ها در اين خصوص صورت گرفته است.

وي گفت: اکنون شرکت ايتالفر که شرکت مورد اعتماد وزارت راه و شهرسازي است مطالعات مسير تهران- اصفهان، تهران- مشهد و تهران-تبريز را انجام مي‌دهد و 2 مورد از کارهاي اين شرکت به مرحله اجرا رسيده است و اکنون اين شرکت در مذاکرات و جلسات در خصوص احداث قطار سريع السير تهران به قزوين حضور دارد.

وي ادامه داد: در ماه گذشته در 2 جلسه‌اي که با استاندار تهران، البرز، قزوين و نماينده‌هاي وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و شرکت مشاور و در نهايت با وزير داشتيم با شرايطي مقرر شد که اين موضوع اجرايي شود.

شهردار قزوين در ادامه به فرودگاه شهر قزوين اشاره کرد و افزود: فرودگاهي که شهرداري براي استان خريداري کرده، 5 سالي است که در کشمکش‌هاي استاني هنوز به بهره‌برداري نرسيده است در حالي که کاشان يک شهر نزديک به 200 هزار نفري و با وجود نزديکي به قم و اصفهان که هر دو داراي فرودگاه مي‌باشند، فرودگاهش را افتتاح مي‌کند و ما هنوز داريم بحث مي‌کنيم که چرا فرودگاه داشته باشيم آن‌هم فرودگاهي که دقيقاً در شهر موجود است و قابليت استفاده اين نوع پروازها را دارد.

نصرتي با بيان اينکه با توجه به ديدگاه دولت که عنوان مي‌کند که صنعت ساختمان تمام‌شده است و بايد بر روي بافت فرسوده مطالعاتي انجام داد، گفت: ما براي پيشرفت بايد اهداف کاري خودمان را تغيير بدهيم.

فرج زاده‌ها،رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان قزوين:

تعامل با مديريت شهري قزوين افزايش مي‌يابد

علي فرج‌زاده‌ها،رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان قزوين نيز در اين نشست گفت: در دوره جديد کاري هيئت‌مديره، تعامل بيشتري با مديريت شهري براي انجام اقدامات مشترک وجود دارد.

فرج زاده‌ها افزود: در قانون، آئين‌نامه و مباحث مقررات ملي، قوانين سازمان طوري تبيين شده که بين حوزه شهرداري، حوزه راه و شهرسازي و حوزه معاونت عمراني استانداري رابطه تنگاتنگي وجود دارد که در قانون از آن به‌عنوان هيئت چهارنفره ياد مي‌شود.

وي ادامه داد: رمز موفقيت استان قزوين در حوزه صنعت ساختمان، اصل تعامل در اين هيئت چهارنفره بوده است، ديدگاه اين دوره اعضاي هيئت‌مديره همانند دوره‌هاي گذشته استمرار تعامل هر چه بيشتر با دستگاه‌هاست.

اين مسوول اضافه کرد: به‌طور خاص در حوزه خدمات مهندسي متمرکز شده‌ايم تا با تشکيل کميته و کارگروه‌هاي تخصصي بتوانيم حوزه خدمات مهندسي را ارتقاء بدهيم.

فرج زاده اظهار کرد: سازمان نظام‌مهندسي مهم‌ترين خدماتي را که مي‌تواند ارائه دهد همان خدمات مهندسي است که توسط اعضاء حقيقي و حقوقي انجام مي‌گيرد.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان قزوين تصريح کرد: در حوزه صنعت ساختمان مهندسان با مسئوليت نامحدود در بخش‌هاي مختلف طراحي، نظارت و اجرا خدمات ارائه مي‌دهند، بايد در حوزه داخلي استان با همفکري مديران شهري در اين خصوص بتوانيم با ارائه يک راهکار مناسبت دوره مسئوليت خدمات مهندسي را تعريف کنيم.

فرج زاده‌ها در خصوص تعرفه و ارجاع کار در استان اذعان کرد: در استان قزوين تعرفه خدمات مهندسي 15 درصد از ميانگين کشوري پايين‌تر است.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان قزوين گفت: يکي از دغدغه‌هاي ما اين است که بتوانيم اين تعرفه خدمات مهندسي را به‌صورت واقعي داشته باشيم ولي با توجه به رکودي که در حوزه صنعت ساختمان با آن مواجه هستيم تحقق اين امر با مشکل مواجه است و اميدواريم  به کمک دوستان بتوانيم اين تعرفه خدمات را حداقل به ميانگين کشوري برسانيم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط