شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۱۸

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

ماهيانه هر خانوار قزويني حدود 4 هزار تومان هزينه خدمات پسماند پرداخت مي‌کند

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در صورت پرداخت کامل بهاي خدمات پسماند از سوي شهروندان و کسبه شهر تنها 50 درصد از هزينه‌هاي سازمان در بخش خدمات رساني جبران مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري با بيان اينکه در سال جاري طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر، ماهيانه از هر خانوار به طور ميانگين حدود  4  هزار تومان هزينه خدمات پسماند دريافت مي شود، افزود:اين ميزان تنها 50 درصد از هزينه‌هاي سازمان در بحث خدمات رساني را جبران خواهد کرد و پنجاه درصد باقيمانده از محل يارانه شهرداري پرداخت خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه در صورت پرداخت به موقع بهاي خدمات پسماند از سوي شهروندان ،سازمان مديريت پسماند با توان بيشتري به ارائه خدمات خواهد پرداخت، افزود: اکنون حدود يازده ميليارد تومان مطالبه سازمان از بابت بهاي خدمات پسماند سال 1386 تا پايان سال 94 هنوز دريافت نشده  که اميدواريم شهرونداني که تاکنون آن را پرداخت نکرده‌اند براي پرداخت آن اقدام کنند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تاکيد کرد: در فرمول بندي بهاي خدمات پسماند به نحوي عمل شده است که در صورت مشارکت شهروندان در طرح تفکيک در مبداء، هزينه کمتري از خانوارهاي فعال در اين طرح اخذ گردد.

وي با اشاره به افزايش 25 درصدي بهاي خدمات پسماند در سال 95 نسبت به سال 94 خاطر نشان کرد: بهاي خدمات پسماند در نظر گرفته شده براي هر خانوار تنها هزينه  جمع آوري و انتقال پسماندهاي شهري را در صورت مشارکت و پرداخت تمامي شهروندان در زمان تعيين شده تامين مي‌کند، يعني در حقيقت همه خدمات ديگر شامل رفت و روب معابر ،لايروبي انهار و ... به صورت رايگان در سطح شهر انجام مي‌شود.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند با تاکيد بر دستورالعمل ابلاغي وزارت کشور درباره تناسب بهاي خدمات مديريت پسماند در بخش توليدکنندگان غيرخانگي با عوارض کسب و پيشه و يا عوارض نوسازي تصريح کرد: بر اساس اين مصوبه بهاي خدمات پسماند همه صنوف معادل 50 درصد عوارض کسب و مراکز اداري، موسسات آموزشي، شرکت‌هاي دولتي، خدماتي و... که به هر نحو صنف محسوب نمي‌گردد برابر 100 درصد عوارض نوسازي است.

وي اضافه کرد: نواحي منفصل شهري و حريم شهر که از خدمات سازمان مديريت پسماند بهره‌مند هستند نيز بر اساس ماده 7 دستورالعمل سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور مصوب سال 1385 ملزم به پرداخت بهاي خدمات پسماند مي‌باشند.

منتظري در ادامه خاطر نشان کرد: 20درصد تخفيف براي شهرونداني که در شش ماهه اول سال اقدام به پرداخت بهاي خدمات پسماند مي کنند و به ميزان  10 درصد براي شهرونداني که در شش ماهه دوم سال آن را پرداخت مي کنند به عنوان تخفيف خوش حسابي منظور مي‌شود.

وي در پايان به هزينه جمع آوري و انتقال پسماندهاي امحا شده بيمارستان‌ها و مراکز درماني  اشاره و تصريح کرد: پسماندهاي عفوني امحا شده که توسط بيمارستانها و مراکز درماني در سطح شهر توسط پيمانکاران خدماتي سازمان منتقل مي شود مطابق مصوبه سال گذشته و بر مبناي 1200 ريال براي هر کيلوگرم پسماند عمل خواهد شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط