چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

به ميزباني قزوين؛

بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز برگزار شد

بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز با ميزباني شهر قزوين با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز کشور، آيت‌الله عبدالکريم عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين، فريدون همتي استاندار قزوين و جمعي از مسئولان کشوري و استاني برگزار شد.

پيام مقام معظم رهبري در اجلاس بيست و چهارم نماز قرائت شد

در ابتداي اين مراسم پيام مقام معظم رهبري به مناسبت آغاز بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز به ميزباني شهر قزوين قرائت شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، در متن کامل پيام رهبر انقلاب به بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«خداوند عليم و قدير را سپاسگزارم که تلاش شما دست‌اندرکاران محترم اين اجلاس مهم و بيش از همه عالم بزرگوار و مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقاي قرائتي در بخش‌هاي اساسي و مؤثري به بار نشسته و کارهاي مفيدي در ترويج فريضه بزرگ و بي‌بديل نماز انجام گرفته است.

با اين همه، ظرفيت و ميدان کار و نيز نياز و عطش جامعه اسلامي براي رسيدن به نقطه مطلوب بسيار بيش از واقعيت‌هاي کنوني در اين باره است؛ در پيام سال گذشته گوشه‌اي از اين فضاي خالي و تلاش‌پذير نشان داده شده است.

سخن امروز من تأکيد بر احساس مسئوليت همگاني است.

توقع و انتظار اين جانب آن است که همه به ويژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادي، معنوي و مديريتي، عظمت اين مسئله را به درستي دريابند و گام در راه عمل نهند.

همه بدانند که يکي از مؤثرترين راه‌ها براي کاستن آسيب‌هاي اجتماعي، ترويج نماز است؛ به اين که حتي يک نفر از جوانان و نوجوانان کشور در نماز سهل‌انگاري نکند همت گماريد؛ اين يکي از بهترين راه‌ها براي سلامت معنوي و روحي مردم ما و جامعه ما است.

به اين که همگان فرا بگيرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به جا آورند، همت گماريد.

اينها همه کارهاي ممکني است که با عزم راسخ و کار مداوم شما دست‌اندرکاران محقق خواهد شد.»

انشاءالله.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور:

سهم نماز در ادارات فرهنگي مشخص شود

 

رئيس ستاد اقامه نماز کشور در اين اجلاس با بيان اينکه سهم نماز در ادارات فرهنگي بايد مشخص شود، گفت: در حال حاضر شهرک‌هاي در سطح کشور وجود دارد که از وجود مسجد بي‌بهره است.

 حجت‌الاسلام محسن قرائتي با بيان اينکه رگبار تهاجم عليه نسل نوجوان و جوان ايراني زياد است، اظهار کرد: يک راهکار در اين خصوص بيشتر نداريم که آن نماز است چراکه همه جا مسجد و پيش نماز جامع و شرايط نيست.

وي با بيان اينکه نماز را بايد محکم گرفته و سهم آن را بدهيم، افزود: در قرآن کريم 300 آيه در مورد نماز وجود دارد که نشان از اهميت اين فريضه الهي است.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه هر گاه صداي اذان بلند مي‌شود بايد دل‌هايمان بريزد اما اينطور نيست، تصريح کرد: در حال حاضر شهرک‌هاي در سطح کشور وجود دارد که از وجود مسجد بي‌بهره است.

قرائتي بيان کرد: بخشي از آسيب‌هاي اجتماعي به دليل مسائل سياسي و عملکرد برخي افراد است اما بخش عظيم آن مربوط به دين است که نسل جديد دست خود را از دست خدا برداشته است.

اين مسئول با بيان اينکه سهم نماز در ادارات فرهنگي بايد مشخص شود، خاطرنشان کرد: يک حساسيت ويژه بايد در مورد نماز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام قرائتي با اشاره به اينکه نسل جديد از دو جايگاه شهوت و غفلت آسيب مي‌بينند، اظهار کرد: درمان شهوت ازدواج و درمان غفلت اقامه نماز است.

وي با بيان اينکه نصف آسيب‌هاي اجتماعي به دليل بي‌همسري است، عنوان کرد: اگر ازدواج درست باشد نيمي از ايمان حفظ مي‌شود.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه ائمه جمعه به ويژه ائمه جمعه جهان بايد به پا خيزند، تصريح کرد: ائمه جمعه بايد عزم جدي داشته باشند همان طور که روزهاي جمعه در جايگاه نماز جمعه خطبه مي‌خواندند در ساير روزهاي هفته نيز بايد در مدارس براي نسل نوجوان و جوان سخنراني کنند.

قرائتي بيان کرد: تمام روحانيوني که در ادارات هستند بايد يک يا دو روز در هفته در مدارس نماز بخوانند.

اين مسئول مطرح کرد: نسل جديد را بايد در بيابيم تا اين نسل نگويند شما بزدل هستيد چراکه برخي افرادي که هم‌اکنون کاهل نماز هستند، پدرانشان نماز مي‌خواندند اما به ما رسيدند اين طوري شد.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه نماز نيازمند يک عزم ملي است، عنوان کرد: بايد تصميم جدي بگيريم که وضعيت نماز را بهبود ببخشيم چراکه مي‌توانيم از اينکه هستيم بهتر باشيم فقط کافي است اراده قوي داشته باشيم.

قرائتي يادآور شد: شيوه دعوت به نماز بسيار اهميت دارد و بايد در مورد اين موضوع تحقيقات بيشتري شود.

 

نماينده ولي فقيه در قزوين:

نماز انسان را به عالي‌ترين درجه انسانيت مي‌رساند

نماينده ولي فقيه در استان قزوين  نيز با بيان اينکه نماز انسان را به عالي‌ترين درجه انسانيت مي‌رساند، گفت: تمام انسان‌ها مي‌خواهند به مدارج عالي انسانيت دست پيدا کنند که اين مهم با اقامه نماز محقق مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، آيت‌الله عبدالکريم عابديني اظهار کرد: تمام افرادي که در اين اجلاس حضور دارند با علاقمندي و دلدادگي در اين جلسه شرکت کرده‌اند.

وي با بيان اينکه نماز انسان را به عالي‌ترين مدارج انسانيت مي‌رساند، افزود: هر انساني هر کجا عالم باشد مي‌خواهد به بالاترين درجات انسانيت دست پيدا کند بنابراين مي‌توان گفت که اين موضوع يک اثر بين‌المللي از نماز است.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين بيان کرد: خداوند متعال جهان را براي انسان و انسان را براي عبادت آفريده است.

عابديني ادامه داد: همچنين خداوند در ادامه مي‌فرمايد ما عبادت را براي تقوا و تقوا را براي کرامت انساني مهيا کرده‌ايم.

اين مسئول تصريح کرد: نماز انسان را به کرامت انساني رسانده و مهم‌ترين خواسته انسان و عالي‌ترين درجه انسانيت نيز همين کرامت انساني است و نماز انسان را به آنجا مي‌رساند.

امام جمعه قزوين گفت: مؤثرترين عالم پيدايش آرامش روحي، نشاط معنوي و انگيزه براي ادامه زندگي اقامه نماز است.

عابديني عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کريم برخي افراد را مخاطب خود قرار نمي‌دهد اين‌ها همان افرادي هستند که ايمان نياورده و نماز را برپا نمي‌دارند و اين نشان مي‌دهد که کافران حتي در دنيا اين لياقت را ندارند که مخاطب خدا قرار گيرند.

اين مسئول اضافه کرد: نماز ستون بناي عظيم و رفيع دين بوده و در روايت آمده همان طور نماز ستون دين است ولايت نيز ستون نماز به شمار مي‌رود بنابراين اگر ولايت، امامت و رهبري نباشد حتي اگر تمام روزها و شب‌ها را به نماز بگذاريم و تمام اعمال را به جا آوريم ذره‌اي ثواب نزد خداوند ندارد.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين خاطرنشان کرد: نماز آغاز آشنايي انسان با قرآن بوده و خداوند نماز را دروازه ورود به قرآن قرار داده زيرا تمام جزئيات مربوط به نماز در قرآن وجود دارد.

عابديني ادامه داد: اذکاري در بخش‌هاي مختلف نماز بيان مي‌شود در آيات قرآن کريم آورده شده است.

اين مسئول يادآور شد: نماز محراب عبادت و بندگي بوده و با اقامه اين فريضه الهي مي‌توانيم با تمايلات نفساني و شيطاني مبارزه کرده و به جنگ با دشمنان بپردازيم.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

پيام‌هاي فرهنگي رهبر در اولويت برنامه‌ها قرار گيرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين اجلاس با بيان اينکه با بيان اينکه ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد 20 هزار کانون را زير پوشش خدمات خود قرار مي‌دهد، گفت: پيام‌هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب بايد در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، علي جنتي اظهار کرد: نماز عالي‌ترين تجليل فرهنگ و نمايشگاه حضور در نزد پروردگار است.

وي با بيان اينکه گرايش انسان به سمت خداوند با اقامه نماز به راحتي قطع نمي‌شود، افزود: نماز ريشه‌ها را آبياري کرده و جامعه ديندار را از بسياري آسيب‌ها مصون مي‌دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به احداث 2 هزار مسجد در استان‌هاي مختلف کشور اشاره و بيان کرد: با توجه به اينکه تعداد مساجد بسياري در کشور ساخته شده است، اين روند ساخت ادامه دارد.

جنتي با بيان اينکه ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد 20 هزار کانون را زير پوشش خدمات خود قرار مي‌دهد، اضافه کرد: بخشي از فعاليت‌هاي مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به موضوع نماز اختصاص مي‌يابد.

اين مسئول خاطرنشان کرد: اقامه نماز از يک ديدگاه آسان است چراکه در نماز با خداوند متعال نجوا مي‌کنيم و از سوي ديگر دشواري‌هاي خاص خود را دارد چون سرشار از عبوديت، بندگي و پيروي از دستورات الهي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: کسي که همواره نماز را به پا مي‌دارد، فردي است که حقوق ديگران را در زمينه‌هاي مختلف رعايت مي‌کند.

جنتي اضافه کرد: ترويج فرهنگ دين با استفاده از ابزارهاي مختلف از جمله کتاب، نشريه و رسانه‌هاي گوناگون ميسر مي‌شود.

اين مسئول تصريح کرد: نتيجه اقداماتي که در حوزه نماز صورت مي‌گيرد بايد در بطن جامعه و رفتارهاي مردم نمود پيدا کند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به توجه و پيگيري‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر ترويج فرهنگ نماز خاطرنشان کرد: پيام‌هاي فرهنگي راهگشا ايشان پشتيبان ارزشمندي است که بايد در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي قرار گيرد.

جنتي به بيان شيوه‌هاي ترويج نماز پرداخت و عنوان کرد: بايد از شيوه‌هاي جذاب و متنوع براي ترويج اقامه نماز استفاده کنيم.

اين مسئول نماز را مهم‌ترين سلاح براي مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و يادآور شد: براي مقابله با برنامه‌هاي مخرب ماهواره و فضاي مجازي بايد به نماز متوسل شويم چراکه نماز به جوانان ما معنويت مي‌بخشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه کرد: نماز نبايد در خانه‌ها اقامه شود بلکه بايد شرايط اقامه نماز در مکان‌هاي عمومي نيز فراهم شود.

استاندار قزوين:

الگوي اسلامي ايراني پيشرفت به توسعه تمام عرصه‌ها توجه دارد

استاندار قزوين گفت: در جامعه اسلامي ايران الگوي اسلامي ايراني پيشرفت نقشه کامل، جامع و راهبردي است که به تمام زمينه‌ها توجه دارد و در رديف اسناد بالادستي کشور قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، فريدون همتي اظهار کرد: بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب و در روزهايي در حال برگزاري است که ملت ايران از دستاوردهاي مذاکرات هسته‌اي و پيروزي در برابر زياده‌خواهي‌هاي استکبار جهاني خرسند هستند.

وي افزود: پيشرفت و تکامل يک احساس فطري است که در ذات انسان وجود دارد بنابراين انسان از مراحل ابتدايي زندگي اجتماعي خود همواره سعي دارد در حوزه‌هاي مختلف پيشرفت کند.

استاندار قزوين اضافه کرد: امروزه پيشرفت در تمام ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي وجه همت تمام نظام‌هاي سياسي جهان است.

همتي ادامه داد: اهميت پيشرفت در جامعه کنوني به گونه‌اي است که گام بر نداشتن در آن مسير به منزله مرگ تدريجي است.

وي عنوان کرد: بر اين اساس تمام دولتمردان جوامع مختلف ببراي دستيابي به پيشرفت تلاش مي‌کنند.

استاندار قزوين تصريح کرد: دستيابي به پيشرفت در هر جامعه‌اي منوط به راهکارها، بهره‌گيري از الگوها و در نظر گرفتن شرايط و شاخص‌ها است.

همتي گفت: در جامعه اسلامي ايران نيز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت يک نقشه کامل، جامع و راهبردي است که به تمام زمينه‌ها توجه دارد و در رديف اسناد بالادستي کشور قرار مي‌گيرد.

وي بيان کرد: الگوي پيشرفت ميل به حيات طيبه است و سعادت دنيوي و اخروي براي افراد جامعه به همراه دارد.

استاندار قزوين افزود: رهبر معظم انقلاب نظام اداري کشور را بستر مناسبي براي عينيت بخشيدن به الگوي پيشرفت مي‌داند و در اين ميان اقامه فريضه نماز به معناي واقعي کلمه در نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند زمينه‌ساز دستيابي جامعه به نقطه مطلوب باشد.

همتي اضافه کرد: اگر نظام بخواهد در راستاي تحقق الگوي اسلامي ايراني پيشرفت گام بردارد بايد به اين فريضه الهي توجه ويژه داشته باشد و تمام تلاش خود را براي اين امر به کار گيرد.

وي خاطرنشان کرد: بر اين اساس رهبر معظم انقلاب در پيام‌هايي که براي اجلاس‌هاي سراسري نماز ارسال مي‌کنند روي تلاش‌هاي فکري، فرهنگي و برنامه‌ريزي براي آموزش و نهادينه کردن فرهنگ نماز تاکيد دارند.

استاندار قزوين اظهار کرد: در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف شاهد پيروزي نظام و ملت ايران بوديم.

همتي عنوان کرد: امروز نيز با درايت رهبري، برنامه‌ريزي دولت، تلاش تيم مذاکره کننده و صبر و تحمل مردم شاهد پشت سر گذاشتن تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران اسلامي و اجراي مسرت‌بخش برجام هستيم.

وي تصريح کرد: با تاکيدات رهبري در مورد حوزه اقتصادي کشور دولت نيز در اين حوزه با استمداد از نماز و در سايه برنامه‌ريزي‌ها تلاش مضاعف و با همراهي مردم مي‌خواهد بر مشکلات اقتصادي فائق آيد.

استاندار قزوين گفت: انتظار مي‌رود با اين حرکت عظيم شاهد پيروزي بزرگ در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي باشيم.

همتي يادآور شد: اميدواريم با برپايي اين اجلاس مهم و باشکوه و تلاش دست اندرکاران و کارگزاران نظام و نصف‌العين قراردادن منويات رهبر معظم انقلاب بتوانيم بر ترويج فرهنگ اقامه نماز موفق‌تر عمل کنيم تا همگان بويژه مردم استان قزوين از مباحث اين فريضه الهي بهره‌مند شوند.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور خبر داد؛

ساخت بيش از ???? مسجد در دستورکار

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور گفت:‌ ساخت ???? مسجد در سطح کشور در دستورکار مجمع قرار دارد که تاکنون ??? مسجد به بهره‌برداري رسيده يا در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مجيد شايسته اظهار کرد: مجمع خيرين مسجدساز با تلاش ستاد اقامه نماز کشور در دي‌ماه سال 90 تشکيل شد و تاکنون اقدامات خوبي را انجام داده است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با خيرين مسجدساز افزود: رهبر معظم انقلاب در بيانات خود دستور دادند با توجه به بودجه‌اي که در اختيار نيروهاي مسلح است، نمي‌توان از اين بودجه براي مسجدسازي استفاده کرد، اما تجهيزاتي که در حوزه مهندسي در اختيار اين نهاد قرار دارد، مي‌تواند به‌صورت رايگان در اختيار خيرين مسجدساز قرار گيرد.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور اضافه کرد: با اين دستور رهبر معظم انقلاب براي همکاري نيروهاي مسلح با مجمع خيرين مسجدساز، کار ما خير و برکت فراواني پيدا کرد.

شايسته ادامه داد: از زمان تأسيس اين مجمع تاکنون 300 مسجد در سطح کشور در حال احداث بوده و يا به بهره‌برداري رسيده است.

وي عنوان کرد: با توجه به نيازسنجي صورت‌گرفته بايد بيش از يک‌هزار مسجد در نقاط مختلف سطح کشور ساخته شود.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور تصريح کرد: اگر بستر مناسب براي راه‌اندازي مجامع استاني خيرين مسجدساز فراهم شود، مي‌توان گام‌هاي ارزشمندي در راستاي ساخت مسجد در سطح کشور برداشت.

شايسته گفت: راه‌اندازي مجامع استاني موجب مي‌شود به يک کار جمعي در سطح استان‌ها دست پيدا کرده و بتوانيم اقدامات خود را تداوم بخشيم.

وي بيان کرد: الحمدالله اين اتفاق شروع شده و با کمک جمع قابل‌توجهي از خيرين، ساخت مساجد در نقاط مختلف کشور با جديت پيگيري مي‌شود که تاکنون هم برکات زيادي براي ما داشته است.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور افزود: وقتي مسجدي توسط يک خير ساخته مي‌شود، اين مسجد باقيات‌صالحات براي آن فرد محسوب مي‌شود، زيرا تا روز قيامت تمام کارهاي خيري که در اين مسجد انجام مي‌شود، ثوابش به خير مسجدساز هم مي‌رسد.

شايسته خاطرنشان کرد: خداوند را شاکريم که با پيگيري‌هاي صورت‌گرفته در حال حاضر نه‌تنها شهرداري‌ها از مساجد عوارض دريافت نمي‌کنند، بلکه همکاري خوبي براي ساخت مساجد دارند.

وي اظهار کرد: مطالعات انجام‌شده در سطح استان تهران، نشان داد که اين استان نياز به ساخت 400 مسجد دارد تا کمبودش در اين زمينه جبران شود.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور افزود: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تاکنون موفق شديم 200 مسجد در پايتخت کشور بسازيم.

شايسته اضافه کرد: اقدام به ساخت مسجد در استان تهران از آنجا آغاز شد که علي‌رغم پايتخت بودن استان تهران، اين استان فقيرترين استان کشور به لحاظ بهره‌مندي از مسجد به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: در مشهد نيز ساخت 110 مسجد در دستورکار مجمع خيرين مسجدساز کشور قرار گرفته است.

مديرعامل مجمع خيرين مسجدساز کشور عنوان کرد: انتظار مي‌رود مجامع استاني خيرين مسجدساز زير نظر نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌هاي کشور تشکيل شود تا اگر يک تصميم در اين زمينه گرفتند، قابليت اجرايي شدن داشته باشد.

شايسته يادآور شد: امروزه از مسجد خيلي فاصله گرفته‌ايم و اين در حالي است که مسلمانان از ابتداي اسکان خود از مساجد به‌عنوان يک پايگاه عظيم براي رفع انواع معضلات جامعه از آن استفاده مي‌کردند، بنابراين بايد سعي کنيم به گذشته درخشان خود بازگرديم.

 

 

در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز صورت گرفت؛

تجليل از برگزيدگان نماز در قزوين

 

از برگزيدگان حوزه نماز در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز در استان قزوين تجليل شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، برگزيدگان حوزه نماز ظهر امروز در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين برگزار شد، مورد تجليل قرار گرفتند.

در اين اجلاس از علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش تقدير به عمل آمد.

همچنين در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز در حوزه نماز استاندار اصفهان به عنوان استاندار نمونه و نماينده ولي‌فقيه در استان خوزستان نيز به عنوان امام جمعه نمونه معرفي شدند.

از آيت‌الله محمدعلي نکونام امام جمعه شهرکرد به عنوان بهترين برگزارکننده اجلاس استاني، آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي امام جمعه بندرعباس نيز به عنوان نويسنده و مؤلف نمونه و حجت‌الاسلام قريشي به عنوان بهترين امام جمعه کشور در زمينه جذب جوانان در مسجد نيز در اين اجلاس تقدير شد.

سيروس مقدم و محسن تنابنده به عنوان هنرمند نمونه در حوزه نماز، جابر صادق‌زاده به عنوان ورزشکار نمونه، اصغر قرباني و محمد خورشيدي به عنوان پژوهشگرهاي برتر در حوزه نماز از ديگر نفرات برگزيده در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز به شمار مي‌رفتند.

نماينده استان مازندران در حوزه سازمان‌هاي مردم نهاد، حجت‌الاسلام حسيني به عنوان بهترين امام جماعت، سردار عبدالله عبداللهي فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء در حوزه سازندگي در اين اجلاس تقدير به عمل آمد.

گفتني است، بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز از صبح امروز به مدت يک روز فعاليت خود را آغاز کرده است.

از برنامه‌هاي جانبي اين اجلاس مي‌توان به نمايشگاه عطر حضور که از يکم تا ششم بهمن ماه در نمايشگاه دائمي بين‌المللي استان قزوين برپا شده است، اشاره کرد.

در اين مراسم علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه کشور، محمود مظفر قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز و جمعي از مسئولان استاني و کشوري حضور داشتند.

با حضور رئيس ستاد اقامه نماز کشور

دستگاه‌هاي اجرايي و صاحبان ايده‌ و تجربه برتر در حوزه نماز تقدير شدند

 

در بخش دوم از بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز با حضور رئيس ستاد اقامه نماز کشور دستگاه‌هاي اجرايي برتر و صاحبان ايده و تجربه موفق در حوزه نماز تقدير شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز که با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز کشور، آيت‌الله عبدالکريم عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين، فريدون همتي استاندار قزوين و جمعي از مسئولان کشوري و استاني حضور داشتند، دستگاه‌هاي اجرايي و صاحبان ايده‌ و تجربه موفق در حوزه نماز تقدير شدند.

در راستاي فراخواني که براي جشنواره ايده‌هاي برتر و تجربيات موفق در حوزه نماز داده شده بود، هزار و 600 اثر به دبيرخانه بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز ارسال شد که از بين آن‌ها 295 اثر به مرحله داوري رسيد.

از مجموع 295 اثر راه يافته به مرحله داوري، 24 اثر حائز رتبه‌هاي برتر در فراخوان ايده و تجربه برتر بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز شدند.

علي‌اکبر مهاجري معاون وزير و رئيس شوراي اقامه نماز وزارت نيرو به دليل سامانه آموزش‌هاي الکترونيکي نماز ويژه مديران و مخاطبان، آيت‌الله حسن عاملي نماينده ولي‌فقيه و رئيس شوراي اقامه نماز در سازمان جهادکشاورزي کشور به دليل توجه جدي به آموزش و ارتقا سطح علمي روحانيون و کارکنان در حوزه نماز، محمدرضا رضايي قائم مقام نماينده ولي‌فقيه و در بنياد مسکن انقلاب اسلامي به دليل عزم جدي در مسجد محوري در روستاها و سيد سعيد سيد علايي معاون وزير و رئيس شوراي اقامه نماز در وزارت راه و شهرسازي تقدير شدند.

در بخش ايده‌ها و تجربيات موفق نيز اصغر قرباني، امير سرکندي، احسان پور قناد، خدابخش کريميان، سميه‌سادات مومن قزويني، آمنه مشاء زميني و رقيه امامقلي به عنوان برگزيدگان برتر تقدير شدند.

همچنين در اين بخش سيدجلال سادات‌زاده، بايرام ابراهيم‌زاده، جعفر عشريه، اسماعيل اکبري، رسول رنجبر، عفت پرآور و افسانه حشمتي شايسته تقدير شناخته شدند.

 

 

تصاویر مرتبط