چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

عمليات برف روبي و يخ زدايي معابر شهر قزوين همچنان ادامه دارد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: همزمان با آغاز بارش برف، عمليات برف روبي و نمک پاشي معابر شهر از سوي عوامل سازمان مديريت پسماند آغاز و همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: هم‌زمان با آغاز بارش برف، ستاد برف‌روبي و واحدهاي اجرايي سازمان نيروها و ماشين‌آلات خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و با شروع بارش برف، عمليات  پاشيدن شن و نمک را در خيابان‌ها و معابر شهر آغاز کردند و تاکنون بيش از 25 تن شن و نمک در سطح معابر مورداستفاده قرار داده‌اند و اين عمليات تا بازگشايي کامل خيابان‌هاي اصلي و فرعي ادامه خواهد داشت.

منتظري با اشاره به برودت هوا گفت: با شروع بارش برف عمليات برفروبي و شن‌پاشي معابر سطح شهر نيز آغاز شد ولي برودت هوا مانع يخ‌زدايي و آب شدن يخ‌ها در برخي محورها شده است.

وي با اشاره به اينکه عوامل اجرايي و ستاد برفروبي سازمان با آمادگي کامل و تجهيزات لازم در سطح شهر مستقر بوده و در حال انجام عمليات برفروبي و بازگشايي معابر براي ترددي روان و ايمن در سطح شهر هستند، تصريح کرد: در عمليات برفروبي و پاک‌سازي خيابان‌هاي اصلي و فرعي 12 دستگاه خاور، 10 دستگاه پيکان وانت، 4 دستگاه نمک‌پاش مکانيزه و 450 نفر نيروي انساني در حال خدمات‌رساني به شهروندان هستند.

منتظري اظهار کرد: در زمان بارش برف تنها هدف ما برقراري تردد ايمن و روان در همه معابر شهر است و از مردم انتظار داريم بيشترين مشارکت و همراهي را با ما داشته باشند تا بتوانيم به اين هدف دست‌يابيم.

وي افزود: شهروندان در صورت امكان در زمان بارش‌ها از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند تا معابر و خيابان‌ها شلوغ نشوند و زودتر از منزل خارج شوند تا به‌موقع به محل كار خود برسند.

منتظري با تأكيد بر اينكه شهروندان مي‌توانند در پاک‌سازي معابر منتهي به منازل خود، با  سازمان مديريت پسماند شهرداري همكاري كنند، گفت: شهروندان بايد هنگام فعاليت ماشين‌آلات و نيروهاي خدمات شهري همكاري لازم را مبذول دارند تا نيروهاي سازمان بتوانند اقدامات خود را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به عمل‌آورند.

وي افزود: انتظار ديگر ما از همشهريان اين است كه از پارك خودروهاي خود در حاشيه معابر خودداري کنند تا با همكاري در تسريع فعاليت خودروهاي برف‌روب از واردشدن خسارت به خودروي خود نيز جلوگيري کنند.

اين مسئول افزود: با توجه به اينكه با بالا رفتن برودت هوا در وهله نخست پل‌ها و زيرگذرها و سطوح شيب‌دار دچار يخ‌زدگي مي‌شوند در اين ايام حتي‌المقدور از اين سطوح و مسيرها استفاده نکنند و هنگام مواجهه با يخ‌زدگي سطوح شيب‌دار و امكان لغزش خودرو و ايجاد مشكل در تردد، به‌طور سريع از كيسه‌هاي شن و نمك حاشيه پل‌ها و سطوح شيب‌دار براي باز شدن يخ كف معابر استفاده کنند تا عبور و مرور آسان‌تر شود.

منتظري با تأکيد بر نقش مردم در مديريت شهري، تصريح کرد: شهروندان  هميشه همراه و همگام با شهرداري باشند به‌خصوص در مواقع بارش‌ها و در صورت مشاهده آب‌گرفتگي و يا نياز به برف‌روبي با سامانه 137 و يا شماره تلفن‌هاي 33327565 و 33242474 تماس حاصل کنند تا سازمان با اولويت‌بندي و احتساب نقاط بحران‌خيز و حساس به‌تمامي درخواست‌ها و پيام‌هاي شهروندان در کمترين زمان ممکن پاسخ دهد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط