یکشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

قاسمي، مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:

جشنواره طراحي المان استقبال از بهار95 به کار خود پايان داد

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: جشنواره طراحي المان با عنوان استقبال از بهار که از تاريخ 12 آذرماه آغاز شده بود به کار خود پايان داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ وي افزود: در اين جشنواره 480 اثر از 308 هنرمند کشور به دبيرخانه جشنواره ارسال و به مرحله داوري وارد شدند که براساس اولويت هاي ويژه تعريف شده از سوي سازمان زيباسازي آثار هنرمندان به داوري گذاشته شد.

قاسمي بيان کرد: فراخوان اين جشنواره که از 12 آذرماه سال جاري در تمامي مراکز دانشگاهي، پورتال سازمان و تبليغات شهري منتشر شد، با استقبال بي نظير هنرمندان قرار گرفته و تعداد آثار ارسال شده به دبيرخانه نشان دهنده اين استقبال بي نظير هنرمندان بوده است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين تصريح کرد: از آن جايي که سازمان زيباسازي شهرداري با هدف ايجاد زيبايي هاي بصري در شهر، با اولويت معرفي ظرفيت هاي فرهنگي، تاريخي و گردشگري قزوين مشغول به فعاليت است لذا اقدام به برگزاري اين جشنواره نمود تا بتواند از توانمندي ها و ايده اي نو هنرمندان بهره مند شود.

وي افزود: اين جشنواره در 4  محور هويت شهرقزوين، آيين هاي نوروزي وخاطره انگيزي، زندگي در شب وشهرخلاق برگزارشد که خوشبختانه از سراسر کشور آثار هنري به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.

قاسمي با اشاره به اين که 30 درصد آثار ارائه شده متعلق به هنرمندان بومي قزوين بوده است، گفت: بيشترين آثار ارائه شده علاوه بر قزوين از شهر هاي تهران، کرج، مشهد، اراک، تبريز و يزد بوده است که در مرحله اول داوري مورد ارزيابي قرار گرفته اند.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين ادامه داد: 3 داور برجسته کشوري آقايان قره باغي، پور نصر نژاد و بهرامي  داوري اين جشنواره برعهده دارند که پس از داوري و اعلام نتايج آثار به هنرمندان طراح آن ها عودت مي شود .

وي يادآوري کرد: آثار بدون نام و به صورت کدگذاري شده به داوري گذاشته شده اند تا بتوانيم عدالت در داوري را رعايت کنيم و پس ازاعلام نتايج با برندگان اين جشنواره وارد مذاکره شده و مرحله قيمت گذاري و تخصيص اعتبار آغاز خواهد شد که تمامي طرح هاي برگزيده پس از آماده سازي از نيمه دوم اسفندماه در شهر نصب خواهند شد.

اين مسئول اظهار کرد: اين المان ها با دو رويکرد بهاره و دايمي طراحي و ساخته مي شود و از نيمه دوم فروردين ماه المان هايي که قابليت ماندگاري دايمي داشته و صرفا تصويرسازي بهاري ندارند به صورت المان هاي ثابت شهري معرفي خواهند شد.

قاسمي اضافه کرد: در جهت اجراي طرح هاي زيباسازي شهري نيز اعتباري بالغ بر 300 ميليون تومان تخصيص يافته گه اميدواريم بتوانيم با جذب يک سرمايه گذار اقدامات بيشتر و مناسب تري را در سطح شهر به انجام برسانيم.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با اشاره به ديگر فعاليت هاي اين سازمان در جهت زيباسازي بصري در شهر، گفت: از آن جايي که قزوين در مسير جاده ابريشم واقع شده و شهريور ما سال آينده اجلاس شهرداران جاده ابريشم برگزار خواهد الماني با9 شتر و 3 ساربان در شهر اجرا خواهد شد که نماد اين اجلاس به شمار مي شود.

 

تصاویر مرتبط