شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي خبر داد؛

اعطاء جايزه ويژه به بهترين عملکرد مديران شهري

مسعود نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و شهردار قزوين گفت: جايزه ويژه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي به بهترين عملکرد مديران شهري اعطاء مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نخستين جشنواره برترين عملكرد شهرداري‌ها و چهارمين جشنواره طرح‌هاي برگزيده دهياري‌ها که در جزيره کيش برگزار شد، افزود: از آنجا که هر ساله از طريق اسکان بشر سازمان ملل متحد در سطح جهاني در هشت منطقه جوايزي به بهترين عملکرد‌ها و تجربه‌ها داده مي‌شد يکي ديگر از کارهاي ابتکاري اين اجلاس اين بود که تصميم گيري شد تا بهترين عملکرد اسلامي مورد قضاوت و داوري قرار گيرد و از طريق مجمع براي شهرهاي اسلامي جوايزي داده شود تا براي همه تاثيرگذاران در مديريت شهر‌ها موثر باشد و ايجاد انگيزه کند.

وي بيان کرد: مجمع جهاني شهرهاي اسلامي با 8 وزارتخانه در زمينه مديريت و خدمات شهري و تحقق اهداف شکل‌گيري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي تفاهم نامه امضاء کرده است.

وي با بيان اينکه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي براي اولين بار در سال ???? در ايران و در شهر قزوين شکل گرفته است، اظهار کرد: اين سازمان تمامي فعاليت‌هاي بين المللي خود را با هماهنگي سازمان ملل متحد انجام مي‌دهد.

اين مسئول با اشاره به اينکه در اين مجمع براي اولين بار در دنيا به آيات و آموزه هاي دين اسلام براي بهره‌گيري در معماري و طراحي‌هاي شهري توجه ويژه‌اي شده است، گفت: دانشمندان علوم ديني، علوم شهري، مديران شهري و شهرداران در اين مجمع در کنار يکديگر موضوعات مختلفي مانند حقوق سکونت،حقوق شهروندي و حقوق همسايگي از نگاه دين مبين اسلام را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

اين مقام مسوول بيان کرد: اولين اجلاس جهاني شهر اسلامي در راستاي جايگاه و اهميت توجه به معيارهاي سکونت، مفهوم توسعه پايدار و بهبود کيفيت زندگي و زيست در کتاب آسماني دين مبين اسلام و ضرورت شناسايي و کاربردي کردن اين مفاهيم در فرايند کالبدي توسعه شهري با محوريت تدوين «کتاب منشور سکونت در اسلام» به مدت دو روز، در نهم و دهم شهريور ماه 92 با حضور نمايندگان 27 کشور در شهرقزوين برگزار شد.

شهردار قزوين بيان کرد: با توجه به تشکيل اين مجمع در ايران و دبيرخانه آن در شهر قزوين، بهره‌برداري از اين موضوع بسيار مهم است.

نصرتي بيان کرد: از ويژگي‌هاي اين اجلاس باقي ماندن مرکزيت دبيرخانه در ايران و شهرداري قزوين بود و اين اجلاس هر دو سال در يک کشور برگزار شود.

وي اظهار کرد: با توجه به شرايط ايجاد شده بعد از برگزاري اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي بايد از فرصت‌ها براي بهره‌برداري استفاده کرد.

 گفتني است؛ در اين همايش طرح کنترل سامانه اتوبوسراني هوشمند قزوين به عنوان طرح برتر معرفي شد و بر اساس اين طرح ايستگاه‌هاي اتوبوس به دستگاه‌هاي هوشمند کارت خوان براي دريافت کرايه و سامانه سرمايش و گرمايش مجهز شده است.

لازم به ذکر است؛ اولين جشنواره برترين عملكرد شهرداري ها در محورهاي خدمات شهري و حمل و نقل و ترافيك و چهارمين جشنواره ملي طرح هاي برگزيده دهياريها 12 و 13 دي ماه سال جاري در قالب ششمين همايش شهر ايده آل از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با همكاري دفتر اسكان بشر ملل متحد(UN-HABITAT) در ايران در جزيره كيش برگزار شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط