پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

امضاي تفاهم‌نامه همکاري بين وزارت علوم و مجمع جهاني شهر اسلامي

تفاهم‌نامه همکاري بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مجمع جهاني شهر اسلامي توسط وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزيرعلوم و مسعود نصرتي رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي و شهردار قزوين در راستاي همکاري‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري به امضاء رسيد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي، شهردار قزوين در اين خصوص گفت: هدف از امضاي اين تفاهم نامه همکاري در زمينه هاي آموزشي، پژوهشي و فناورانه براي توسعه پايدار شهرهاي اسلامي است.

وي افزود: توسعه فعاليت‌هاي دانشي فناورانه و استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي وهمسو سازي پژوهش‌ها و آموزش‌هاي دانشگاهي به سمت پاسخگويي به نيازهاي علمي مجمع جهاني شهر اسلامي، زمينه اصلي فعاليت طرفين در اين تفاهم نامه است.

رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي بيان کرد: براساس اين تفاهم‌نامه، مجمع جهاني شهر اسلامي نيازهاي آموزشي و فناورانه خود را استخراج و در قالب پروژه تحقيقاتي يا پايان نامه در اختيار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي وابسته به  وزارت علوم قرار مي دهد  و از توان علمي و فني دانشگاه‌ها در تدوين اطلس جهاني شهرهاي اسلامي، تدوين برنامه توسعه و احياي شهرهاي پايدار و سازگار با محيط زيست و تدوين نقشه راه در حوزه معماري و شهرسازي اسلامي استفاده مي کند.

 وي اضافه کرد: وزارت علوم نيز بر اساس اين تفاهم نامه متعهد است که سياست‌ها و تدابير لازم را براي استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي در راستاي پاسخ به نيازمندي‌هاي علمي مجمع جهاني شهر اسلامي فراهم کند و در خصوص دعوت از استادان برجسته داخلي و خارجي  در راستاي اهداف علمي با اين مجمع همکاري کند.

نصرتي بيان کرد: همچنين اعطاي بورس تحصيلي خارجي و فرصتهاي مطالعاتي براساس نيازمندي‌هاي مجمع جهاني شهر اسلامي در صورت  تامين هزينه از سوي آن مجمع  و همکاري در برگزاري همايش هاي علمي و دوره‌هاي آموزشي  از ديگر تعهدات وزارت علوم در اين تفاهم نامه سه ساله است.

گفتني است؛ اولين اجلاس جهاني شهر اسلامي در راستاي جايگاه و اهميت توجه به معيارهاي سکونت، مفهوم توسعه پايدار و بهبود کيفيت زندگي و زيست در کتاب آسماني دين مبين اسلام و ضرورت شناسايي و کاربردي کردن اين مفاهيم در فرايند کالبدي توسعه شهري، در شهريورماه ???? با حضور ?? کشور جهان در قزوين تشکيل شد و  دبيرخانه دائمي اين مجمع نيز در اين شهر قرار دارد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط