دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۱

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

مشاوره تلفني براي جلوگيري از گاز گرفتگي ارائه مي‌شود

ابوالفضل ذوالقدر؛ مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:شهروندان مي‎توانند براي پيشگيري از خطرات نشت گاز و گاز گرفتگي مشاوره تلفني از سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين دريافت کنند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ذوالقدر افزود: واحد پيشگيري اين سازمان به منظور ارائه خدمات مشاوره اي تلفني در زمينه نشت گاز و موارد ايمني ديگر فعال است.

وي بيان کرد: با توجه به فصل سرما و استفاده خانواده ها از وسايل گازسوز، امکان وقوع حوادثي همچون گازگرفتگي افزايش مي يابد که به منظور کاهش اين حوادث ناگوار سامانه واحد پيشگيري اين سازمان به شماره 33554100  فعال است و خدمات مشاوره اي تلفني به شهروندان ارائه مي دهد و سامانه 125 آتش نشاني نيز به طور 24 ساعته آماده امدادرساني مي‌باشد.

وي افزود: شهروندان مي‌توانند در صورت وجود اشکال در سيستم گرمايشي همچون احساس بوي گاز در فضاي منزل با اين سامانه تماس حاصل کنند و اطلاعات مورد نياز براي رفع مشکل مربوطه را دريافت کنند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به اينکه تمام دستگاه هاي مسئول به نوبه خود بايد در راستاي افزايش آگاهي شهروندان گام بردارند، عنوان کرد: شهروندان نيز بايد ضوابط و موارد ايمني ارائه شده به آنان را رعايت و نيز به توصيه هاي ايمني توجه کنند.

ذوالقدر با بيان اينکه علت حوادث گزارش شده از دايره اطلاعاتي شهروندان خارج نيست، گفت: عدم توجه به موارد ايمني، عدم اتصال دقيق محل خروج دود به دودکش، معيوب بودن خروجي و گرفتگي لوله گاز از مهم ترين عوامل گازگرفتگي است که دقت به اين موارد مي تواند در جلوگيري از حوادث بسيار مؤثر باشد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط