شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

محمدي، مدير هماهنگي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

اقدامات نوين شهرداري قزوين براي پيشگيري از آلودگي‌هاي زيست محيطي

بابک محمدي، مدير هماهنگي و نظارت بر سازمان‌هاي خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين سعي در بهبود معابر تردد شهر براي پيشگيري از آلودگي هاي زيست محيطي دارد.

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ محمدي افزود:امروزه شهر قزوين در مرحله گذر از يک شهر سنتي به يک شهر پيشرفته مي باشد و شناخت راه کارهاي پيشگيرانه و اجراي سازو کارهاي مناسب سبب جلوگيري از بروز شرايط حاد در چند سال آينده خواهد شد.

وي بيان کرد: در اين راستا شهرداري قزوين سعي در بهبود معابر تردد شهر با تقويت ناوگان عمومي و پيگيري ساخت و بهره برداري از امکاناتي همچون مترو ، اتوبوس برقي و ... را دارد.

محمدي يادآور شد: در بحث شهرسازي نيز تلاش شهرداري معطوف به استفاده از روش هاي مبتکرانه و نوين براي پيش بيني و پيش گيري از موارد زيست محيطي مي باشد.

وي ارائه خدمات شهري و ساخت تفرجگاه هاي منطقه اي را يکي از راه کارهاي در پيش رو شهرداري عنوان کرد.

 محمدي بيان کرد: امروزه استفاده از سوخت‌هاي فسيلي و ازدياد استفاده از خودرو در جوامع شهري باعث افزايش سطح آلاينده هاي زيست محيطي شده است.

وي گفت: شهرهاي بزرگ در مواقعي که پديده وارونگي هوا (اينورژن) اتفاق مي افتد از شرايط زيستي عادي خارج شده که در بعضي مواقع تا شرايط بحران نيز پيش مي رود.

 

مديرهماهنگي و نظارت معاونت خدمات شهري پديده غالب اين روز هاي تهران و شهرهاي بزرگ ايران را يک فاجعه زيست محيطي دانست و عنوان کرد: قزوين يکي از شهرهاي صنعتي ايران مي باشد و وجود تعداد زيادي کارخانه و کارگاه به همراه هجوم مهاجرين به اين شهر و شهرهاي اقماري آن باعث بروز زمينه هاي آلودگي زيست محيطي و ايجاد شرايط خطرآفرين براي شهروندان شده است.


 

تصاویر مرتبط