پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۷

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين :

ابلاغ اخطار کتبي به 140واحد تجاري متخلف در قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:در راستاي اجراي قانون مديريت پسماند در سطح شهر و برخورد قانوني با متخلفين اين امر، به 140واحد تجاري ،آموزشي و... اخطار کتبي ابلاغ شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: افزايش روزافزون جمعيت و توسعه شهرها ، مديران و برنامه ريزان شهري را بر آن داشته است تا با تهيه برنامه هاي علمي و اصولي در جهت توسعه منطقي شهرها و توجه به نيازها و احتياجات شهروندان گام بردارند.

 وي افزود:شهروندان بعنوان صاحبان و مالکان شهر در زمينه بهبود بهداشت محيط شهري و اجراي طرحها و برنامه ها نقش تعيين کننده اي دارند و عدم همکاري و همراهي آنها هرگونه طرح و بر نامه منسجم خدمات شهري  را متوقف و اجراي آن را با مشکل مواجه مي کند.

وي تصريح کرد:به همين منظور و در جهت اجراي  قانون مديريت پسماندها و آئين نامه اجرايي آن با کساني که حقوق شهروندان را ناديده بگيرند و بهداشت محيط شهري را به خطر بياندازند قاطعانه و بر اساس قانون برخوردخواهد شد و يقينا" اين خواسته همه شهروندان مي باشد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه خاطر نشان کرد:يکي از معضلات و مشکلات اساسي شهرها که زمينه خسارت هاي مالي و بهداشتي بسياري را فراهم مي آورد تخليه زباله و پسماند توسط برخي از کسبه در معابر سطح شهر مي باشد که بر اساس ماده 16 قانون مديريت پسماند اعمال قانون خواهند شد.

وي اضافه کرد: توزيع تبليغات کاغذي و تراکت در معابر شهر نيز معضل ديگري است که  در زيبايي سيماي شهري بسيار حائز اهميت است  از اين رو با متخلفين تبليغات کاغذي نيز بر اساس ماده 95 قانون  شهرداري ها برخورد قانوني خواهد شد.

وي افزود:عدم برخورد با متخلفين و تهديد کنندگان بهداشت عمومي فضاي زندگي را غير قابل تحمل مي نمايد و همه ما در اين امر مهم وظيفه اطلاع رساني و تذکر داريم. شهر متعلق به همه شهروندان مي باشد و گروه اندکي که به بهداشت محيط بي توجهي مي کنند خواسته و يا ناخواسته عرصه را براي زندگي بر همه تنگ مي کنند و بايد عواقب آن را هم بپذيرند.

وي اظهار کرد: در همين راستا در نه ماه گذشته سال جاري واحد پيشگيري از تخلفات بهداشتي - شهري سازمان مديريت پسماند به 140 واحد تجاري و آموزشي متخلف اخطاريه ابلاغ کرد،به 845 واحد تجاري و آموزشي نيز تذکر داده شد که در صورت تکرار تخلف ، اخطاريه ابلاغ خواهد شد.

منتظري در پايان خاطر نشان کرد: در صورت عدم رعايت قوانين مربوطه،و بي توجهي به اخطاريه ابلاغ شده توسط سازمان، اين مراکزجهت رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

 

 

تصاویر مرتبط