چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۹

رحيم پور، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

حمايت وزارت امورخارجه از شهرداري قزوين براي برگزاري اجلاس جاده ابريشم

دکتر مسعود نصرتي شهردار قزوين با رحيم پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ رحيم‌پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه در اين ديدار با اشاره به فراهم کردن مقدمات سفر رياست جمهوري چين به ايران گفت: در اين سفر به موضوع اجلاس جاده ابريشم با رئيس جمهور چين تحت عنوان حمايت اين کشور براي ميزباني اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 پرداخته خواهد شد.

وي با بيان اينکه در برگزاري اين اجلاس علاوه بر اهداف فرهنگي، اهداف اقتصادي نيز ديده خواهد شد، افزود: با توجه به زيرساخت‌هاي موجود، جزء سياست‌هاي کشور است که از اين مسير در جهت رسيدن به اهداف فرهنگي و اقتصادي حمايت شود.

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه با اعلام و تاکيد حمايت وزارت امور خارجه براي برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 پيشنهاد داد: روساي ادارات کشوررهاي وزارت امورخارجه و  سفراي حوزه جاده ابريشم حتما يک برنامه بازديد از شهر قزوين داشته باشند.

وي اظهار کرد: از اينکه اين موضوع فراتر از نگاه فراشهري در قزوين ديده شده باعث تحسين و تشکر است و بايد از اين فرصت‌ها به نفع کشور استفاده کرد.

رحيم پور اضافه کرد: همچنين بايد بخش هاي اقتصادي فعال شوند و رونق توريست در اولويت قرار گيرد.

مسعود نصرتي در اين ديدار نيز که در راستاي هماهنگي براي برگزاري اجلاس جهاني جاده ابريشم صورت گرفت به شرح چگونگي شکل‌گيري اين مجمع، نحوه ميزباني قزوين، تعداد کشورها و شهرهاي واقع در مسير جاده ابريشم و نحوه پيگيري‌هاي انجام شده، پرداخت.

وي گفت: اين ميزباني اگر مورد حمايت قرار گيرد با توجه به سياست‌هاي دولت در بخش گردشگري، برگزاري اين اجلاس کار ارزشمندي براي ايران خواهد بود که مي‌تواند منافع بسيار خوب فرهنگي و اقتصادي را به همراه داشته باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط