چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۹

نصرتي، شهردار قزوين:

برگزاري اجلاس جاده ابريشم نقش بين‌المللي شهر قزوين را پررنگ خواهد کرد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: با برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سپتامبر 2016 ميلادي در قزوين، نقش بين المللي شهر قزوين بسيار پررنگ خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در جلسه کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي افزود: توسعه صنعت توريست و افزايش ارتباطات منطقه‌اي از موضوعات مهمي مي‌باشد که مديريت شهري قزوين در اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 از آن بهره‌برداري خواهد کرد.

 

شهردار قزوين با بيان اينکه شهر قزوين با تغيير مسير جاده ابريشم باز هم در اين مسير قرار داشت، افزود: مجموعه تاريخي و فرهنگي سراي سعدالسلطنه و کاروانسراي هجيب از کاروانسراهاي مهم مسير ابريشم است.

 

اين مسئول با اشاره به برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سپتامبر 2016 در شهر قزوين، تصريح کرد: در اين اجلاس 200 شهر که در مسير جاده ابريشم بودند، حضور خواهند يافت بر همين اساس براي ما بسيار ارزشمند است با کشورهايي که خواهرخوانده هستيم و نيز ساير کشورهايي که در مسير جاده ابريشم قرار دارند همکاري مشترکي در برگزاري باشکوه اين اجلاس داشته باشيم.

اين مقام مسوول گفت: با ميزباني 200 کشور در مسير راهي و آبي جاده ابريشم در اجلاس سال آينده، موضوع ارتباطات بين‌المللي و جذب توريسم براي اين مجموعه بسيار مهم است که در حال پيگيري مي‌باشد.

لزوم احياي جاده ابريشم جهت توسعه گردشگري کشور

عليرضا خسروي، عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه بر لزوم احياي جاده ابريشم براي  توسعه گردشگري کشور تاکيد کرد و گفت: با احياي اين جاده در ايجاد ظرفيت براي توسعه گردشگري بايد گام برداشته شود.

نماينده مردم سمنان و عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي افزود: اميدواريم اين اجلاس به بهترين کيفيت برگزار شود و  اهداف تعريف شده تحقق پيدا کند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط