شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين مطرح کرد؛

توسعه صنعت توريست قزوين با برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: توسعه صنعت توريست و افزايش ارتباطات منطقه‌اي از موضوعات مهمي مي‌باشد که مديريت شهري قزوين در اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 از آن بهره‌برداري خواهد کرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست مشترک معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران و هيئت همراه با شهردار و مديران شهري قزوين که با حضور محمدي نماينده مجلس شوراي اسلامي، حبيبي معاون استاندار، مديرکل صداوسيما و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: يکي از دلايل اصلي اين دعوت داشتن پيشينه تاريخي ايران و چين در جاده ابريشم مي‌باشد که باعث ‌شده تعاملات اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و... بين اين دو کشور برقرار و پررنگ‌تر باشد.

وي با بيان اينکه ارتباط با کشور چين در عناوين مختلف وجود دارد، بيان کرد: ارتباط با کشور چين به طور قطعي در پيشبرد اهداف تعيين شده تاثيرگذار خواهد بود.

شهردار قزوين با اشاره به ميزباني اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 اظهار کرد: دستورالعمل برگزاري اين اجلاس از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي به دستگاه‌هاي اجرايي و نمايندگان مجلس براي همکاري ابلاغ شده است و همچنين جلسات مربوطه با وزارت‌خانه‌ها برگزار شده است و اکنون هم نياز بود در اين راستا با سفارت چين ارتباط‌گيري برقرار شود. 

اين مقام مسوول گفت: دغدغه مديريت شهري در برگزاري اجلاس جاده ابريشم نحوه ادامه  ارتباطات با کشورهاي حاضر در اين اجلاس است تا ارتباط گيري منطقه‌اي صورت گيرد و به طور مطمئن کشور چين يکي از تاثيرگذارترين کشورها در مسير جاده ابريشم براي افزايش ارتباطات است.

وي بيان کرد: توسعه صنعت توريسم از اولويت‌هاي کشور و به خصوص شهر قزوين است و در برگزاري اجلاس جاده ابريشم به دنبال بهره‌برداري از اين موضوع خواهيم بود.

نصرتي افزود: ارتباط قوي‌تر با کشور چين در برگزاري اجلاس جاده ابريشم، پيشنهاد براي عقد خواهرخواندگي با يکي از شهرهاي کشور خلق چين، مشارکت و همکاري با آژانسهاي مسافرتي براي جذب توريست و معرفي سرمايه‌گذار از اين کشور از مذاکرات اصلي اين نشست خواهد بود.

شهردار قزوين اظهار کرد: اين نشست با هدف پوشش، همراهي و حمايت از برنامه برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 از سوي کشور خلق چين که براي شهر قزوين ارزشمند مي‌باشد، برگزار شده است.

اين مقام مسوول گفت: با ميزباني 200 کشور در مسير راهي و آبي جاده ابريشم در اجلاس سال آينده، موضوع ارتباطات بين‌المللي و جذب توريسم براي اين مجموعه بسيار مهم است که در حال پيگيري مي‌باشد.

مريم نخستين، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين نشست با اشاره به پتانسيل و ظرفيت‌هاي شهر قزوين گفت: با توجه به ويژگي‌هاي شهر قزوين، اين شهر براي مشارکت دوجانبه با کشور چين در زمينه‌هاي مختلف ظرفيت‌هاي فراواني دارد.

وي تاکيد کرد: بايد از پتانسيل‌هاي شهر قزوين براي معرفي اين شهر و جذب توريسم  استفاده کرد.

ابوالفضل معصومي‌فر، مدير کل صدا و سيماي استان قزوين نيز در اين نشست با اشاره به جذب توريست و معرفي شهر قزوين در سطح بين‌المللي پيشنهاد داد: با توجه به اينکه مستندهاي جالبي از کشور چين تهيه و از شبکه‌هاي مختلف ايران پخش مي‌شود، پيشنهاد مي‌شود مستندي از شهر قزوين تهيه و در کشور چين پخش شود تا شهروندان چيني با شهر قزوين آشنايي بيشتري داشته باشند.

وي اضافه کرد: همکاري آژانس‌ها و تعاملات بيشتر در اين زمينه براي بازديد گردشگران کشور چين از شهر قزوين بيشتر شود.

در پايان اين نشست نشان شهروند قزويني از سوي شهردار قزوين به معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران اهداء شد. 

تصاویر مرتبط