شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

ژو وي، معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران تاکيد کرد؛

حمايت کشور چين از برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016

ژو وي، معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران گفت: کشور چين آمادگي کامل براي همکاري با شهر قزوين براي برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال 2016 را دارد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ ژو وي در نشست مشترک با شهردار و مديران شهري قزوين که با حضور داود محمدي نماينده مجلس شوراي اسلامي، حبيبي معاون استاندار، مديرکل صداوسيما و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: جاده ابريشم بايد احياء شود و در اين راستا همکاري‌ همه جانبه از سوي کشور خلق چين وجود دارد.

وي با بيان اينکه ارتباطات کشور چين و ايران از گذشته دور وجود داشته است، گفت: اجلاس جاده ابريشم براي اين کشور هم ارزشمند است و به طور قطعي از اين مهم حمايت خواهد کرد.

وي گفت: اجلاس جاده ابريشم فرصت خوبي براي افزايش همکاري‌ها و تعاملات است و بايد به بهترين شيوه از اين فرصت‌ها استفاده کرد.

ژو وي، افزود: کشور چين در رابطه با جاده ابريشم، صندوق جاده ابريشم را تاسيس کرده است تا پروژه‌هاي از جمله ساخت و ساز در اين کشورها اجرايي کند که تاکنون در چند کشور اجرايي کرده و همکاري‌هاي متعددي در اين راستا صورت گرفته است.

ژو وي، بيان کرد: متاسفانه از شهر قزوين براي ورود گردشگران کشور چين غفلت شده و در اين زمينه خوب عمل نشده است.

معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران بيان کرد: اميدواريم با همکاري بيشتر تعاملات بهتري در جذب توريست صورت گيرد و معرفي بيشتري از شهر قزوين شود.

وي گفت: آمادگي کامل براي همکاري با آژانس‌ها در توسعه ورود گردشگر به شهر قزوين وجود دارد.

معاون سفير جمهوري خلق چين در ايران با اشاره به معرفي سرمايه‌گذاران از اين کشور به شهر قزوين پيشنهاد داد: با ارائه ليست پيشنهادي پروژه‌ها از سوي شهرداري قزوين براي جذب سرمايه‌گذار، اين مجموعه خواهد توانست سرمايه‌گذاران خوبي را معرفي کند.  

وي با بيان اينکه اين کشور آمادگي همکاري در زمينههاي توريستي، صنعتي، فرهنگي و ... با شهر قزوين را دارد، گفت: همکاري با شهر قزوين و مطالعات در اولويتهاي همکاري پيگيري خواهد شد.

 پايان پيام 

تصاویر مرتبط