شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

طرح کارت پارک روان سازي ترافيک را براي مرکز شهر قزوين به ارمغان آورد

اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: با توجه به تمام مشکلات مالي که اجراي طرح کارت پارک براي سازمان و شهرداري داشته است اما توانسته روان سازي ترافيک 30 درصدي را براي هسته مرکزي شهر به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: براي نخستين بار در سياستي که در تعرفه کارت پارک بود، بحث ترافيک معبر لحاظ شد به گونه اي که معابر پرترافيک حدود 1.5 برابر معابرکم ترافيک هزينه دارد.

وي اضافه کرد: هدف از اتخاذ سياست مذکور اين بود که تقاضاي پارک در هسته مرکزي شهر مديريت شده و مردم به معاري که داراي معابر کم ترافيک است، هدايت شوند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: براساس نرخ مصوب هزينه پارک در معابر کم ترافيک 500 تومان و در معابر پرترافيک 800 تومان است اما به واسطه اينکه نيم ساعت اول پارک رايگان حساب مي‌شود، 57.5 درصد پارک ها رايگان انجام مي شود.

عرشيان عنوان کرد: اين در حالي است که شهرداري قزوين به ازاي هر تراکنش 350 تومان هزينه مي‌کند که اين عامل موجب شده اجراي طرح به لحاظ ريالي براي سازمان و شهرداري يک پروژه هزينه‌بر تعريف شود.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به تمام مشکلات مالي که اجراي اين طرح براي سازمان و شهرداري داشته است اما توانسته روان سازي ترافيک 30 درصدي را براي هسته مرکزي شهر به ارمغان آورد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: اجراي طرح کارت شيوه اي است که توانسته پارک هاي حاشيه اي را نيز ساماندهي کند.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط