پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۳

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

جلسه توجيهي کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛جلسه توجيهي مديران و مربيان پرورشي مدارس ابتدايي آموزش و پرورش قزوين درباره برگزاري کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه در محلات قزوين در آمفي تئاتر فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛آريان، معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين جلسه گفت:رويکرد اصلي برنامه هاي سازمان دانش محوراست،در همين راستا اجراي کارگاه هاي آموزشي«خانواده اسوه»به منظور گسترش فرهنگ شهروندي و سبک زندگي با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين در مساجد و مدارس محلات قزوين در سال جاري در دستور کار سازمان قرار گرفت.

صادق آريان افزود:«مشکلات بچه ها از خانه شروع مي شود و در خانه قابل حل است»،«روش هاي ناکارآمد قديمي فرزند فرزند پروري را رها کنيم»،«عشق به فرزندان کافي نيست به مهارت نياز داريم»،«اولين وظيفه هر پدر و مادر داشتن سبک کارآمد تربيتي» و «تا ما تغيير نکنيم، فرزندانمان تغيير نمي کنند» از جمله عناوين اين کارگاه هاي آموزشي است.

وي هدف از تشکيل اين جلسه توجيهي را توجيه مديران و مربيان پرورشي مدارس ودريافت نقطه نظرات و پيشنهادات آنان ذکر کرد و گفت:اميد است با بهره برداري حداکثري از ظرفيت مدارس بتوانيم با قوت و قدرت بيشتري اين کارگاه هاي آموزشي را در سطح محلات قزوين برگزار کنيم.

آريان خاطرنشان کرد: مربيان مدارس رکن اصلي آموزش، پرورش و تربيت کودکان هستند، اميد است با همکاري شما بتوانيم ابعاد آموزشي و تربيتي را به رگ هاي محلات قزوين تزريق کنيم تا در آينده شاهد تربيت شهرونداني فعال، با نشاط و متعهد در سطح شهر قزوين باشيم.

وي بيان کرد:کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه با حضور والدين و دانش آموزان در مساجد محلات قزوين به منظور افزايش سطح دانش مهارت هاي فرزند پروري و تقويت پيوند خانواده به ويژه نسل جوان با مساجد برگزار مي گردد.

معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود:دوره کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه بين سه تا پنج جلسه در پنج هفته متوالي برگزار مي گردد کهدر اين کارگاه هاي آموزشي از مجرب ترين اساتيد سطح استان استفاده مي شود.

آريانبا بيان اين مطلب که ارتقاي سطح دانش شهروندان باعث کاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود،تصريح کرد:در همين راستا اجراي طرح محله ما از سال 91 در دستور کار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين قرار گرفت که محوريت اين طرح مساجد فعال هر محله مي باشد.

وي در ادامه به نقش بسزاي شهروندان در اداره شهر اشاره کرد و گفت:با توجه به اينکه مردم شوراي شهر را انتخاب مي‌کنند و شوراي شهر، شهردار را برمي‌گزيند، پس به اين ترتيب آينده شهر همواره به وسيله مردم رقم مي‌خورد

آريان اظهار کرد:براي داشتن شهر سالم و زيبا مشارکت مردم لازم است زيرا بدون همکاري شهروندان اين مهم به اجرا در نمي‌آيد.

مدير مسئول مدرسان طرح کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه نيز در اين جلسه گفت:نقش پدر در تربيت فرزندان، بيشتر از مادر است، بر اساس تعاليم دين مبين اسلام و تحقيقات کشورهاي غربي نقش پررنگ پدران در تربيت کودکان موثرتر از مادران مي باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسيني افزود: اين در حالي است که برخي از پدران در جامعه از وظيفه تربيتي خود کوتاهي مي‌کنند و حتي اکثر پدران از وظيفه تربيتي خود استفاء داده اند.

ويبر ضرورت همدلي و همراهي معلمان با دانش‌آموزان تاکيد نمود و اظهار کرد:بسياري از کودکان بااستعداد بوده و توانمندي‌هايي دارند که اين وظيفه مسئولان مدارس به خصوص معلمان و همچنين والدين است که زمينه شکوفايي را براي دانش‌آموزان به وجود آورند.

اين مدرس خاطرنشان کرد:مدرسه،خانواده و دانش‌آموز با يکديگر مثلثي را تشکيل مي‌دهند که در صورت حذف و ناکارآمد بودن يکي از آن‌ها موفقيت فرد و در راستاي آن، جامعه اختلال پيدا مي‌کند.

حجت الاسلام حسيني با بيان اين مطلب کهتربيت ديني و تربيت جنسي کودکان سخت ترين و ظريف ترين نوع تربيت استو گفت:دوره ابتداييدر شکل‌گيري باورهاي ديني و مذهبي مهم بوده و مسئولان نبايد از اين دوره سرنوشت‌ساز غافل شوند.

مدير مسئول گروه مدرسان طرح محله سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين مطرح کرد: پدر و مادرها بايد متوجه اين امر باشند که تربيت، امري ديداري است و والدين الگوي فرزندان هستند.

حسيني اضافه کرد: در جامعه کنوني، تکنولوژي نقش زيادي دارد و با اظهار تأسف،رسانه‌ها اکنون به قبله خانواده‌ها تبديل شده است.

اين مسئول با اشاره به قوانيني که در مورد تغذيه کودکان مي‌تواند برقرار شود، عنوان کرد: خانواده‌هاي کنوني از قانون خاصي پيروي نمي‌کنند و علاوه بر اين نسبت به تغذيه کودکان بي‌توجه هستند که اين امر نيز اختلالات تغذيه‌اي را به وجود مي‌آورد.

 

 

 

تصاویر مرتبط