سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۱

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

انعقاد تفاهم‎نامه همکاري شهرداري قزوين با دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام

مسعود نصرتي، شهردار قزوين از انعقاد تفاهم‎نامه همکاري با کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي درباره امضاء تفاهم‌نامه همکاري شهرداري قزوين با کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين تفاهم‌نامه به منظور همکاري مشترک و استفاده از توان ظرفيت‌هاي طرفين در راستاي فراهم سازي بسترهاي لازم براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 به امضاء رسيده است.

وي با اشاره به اهداف امضاء اين تفاهم‌نامه بيان کرد: همکاري و مشارکت به منظور فرهنگ سازي و تبيين سند چشم‌انداز 1404، برگزاري دوره و کارگاه‌هاي آموزشي آينده پژوهشي، چشم انداز و اقتصاد مقاومتي و همکاري در اجراي طرح‌هاي علمي، پژوهشي، آموزشي و... بنا به درخواست شهرداري و يا کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام از اهداف امضاء اين تفاهم‌نامه است.

شهردار قزوين همکاري در خصوص تاليف، ترجمه و انتشار کتب و نشريات و همکاري در خصوص تدوين CDS را از ديگر اهداف امضاء اين تفاهم‌نامه عنوان کرد.

نصرتي ايجاد و توسعه بسترهاي مناسب پژوهشي، علمي، فرهنگي و ... در خصوص چشم‌انداز و آينده‌پژوهي، تدوين CDS، طراحي و ساخت شهرک 1404(واقعي، ماکت، مجازي)، فرهنگ سازي و جريان سازي چشم انداز 1404 و تامين شرايط، امکانات و تجهيزات لازم براي برگزاري دوره هاي آموزشي، سيمنارها و نشست هاي تخصصي را از تعهدات شهرداري قزوين در اين تفاهم نامه نام برد.

وي مشارکت موثر در تدوين کتب و گزارش‌هاي علمي، بهره‌گيري از متخصصان و صاحبنظران کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام جهت مشارکت در شوراهاي تخصصي را از ديگر تعهدات شهرداري قزوين در اين تفاهم نامه نام برد.

اين مقام مسوول اضافه کرد: انجام هرگونه آموزش آينده‌پژوهشي چشم‌انداز و اقتصاد مقاومتي و همکاري و مشارکت در تدوين CDS در زمينه انطباق با اهداف چشم انداز از تعهدات کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام تفاهم نامه است.

نصرتي به تعهدات مشترک اشاره و بيان کرد: برنامه ريزي مناسب به منظور اجرايي کردن تفاهم نامه، تشکيل کميته‌هاي مشترک پيگيري و رعايت و حفظ حقوق و مالکيت‌هاي مادي و معنوي آثار توليدي مشترک از تعهدات مشترک در اين تفاهم‌نامه است.

وي اظهار کرد: اين تفاهم‌نامه به مدت 5 سال داراي اعتبار است که با توافق طرافين بازنگري و تدوين خواهد شد.

تجارب موفق شهرداري قزوين در تدوين CDS

نصرتي اشاره کرد: با توجه به تجارب ارزشمند و موفق شهرداري قزوين در زمينه تدوين و اجرايCDS ، مقرر شد تجارب شهرداري قزوين در اين زمينه در قالب كارگاه‌هاي آموزشي شهرداران شهرهاي مراكز استان كشور، ارائه شود.

گفتني است؛ اين تفاهم‌نامه بين دکتر مسعود نصرتي شهردار قزوين و دکتر محمد ابراهيم مداحي رئيس کميسيون چشم‌انداز  و امور نخبگان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام به امضاء رسيده است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط