چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۲۵

همتي، استاندار قزوين:

مجموعه مديريت شهري قزوين با عقلانيت کار مي‌کنند

استاندار قزوين گفت: به مجموعه مديريت شهري قزوين که با عقلانيت کار مي کند به عنوان مشاوران خود در استان، مي‌نگرم.

دکتر "فريدون همتي" در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار قزوين و معاونين وي افزود: مباحث مديريت شهري از موضوعات مهم استان است و اين مجموعه با عملکرد همراه با عقلانيت، وفاداري به رأي مردم، تخصص و تعهد سابقه خوبي را در اذعان مردم به جاي گذاشته است.

استاندار قزوين ادامه داد: مجموعه مديريت شهري قزوين قادر بوده است با توجه به اختلاف سلايق و ديدگاه‌ها با عقلانيت به تصميمات مشترک و يکساني دست يابد و از اختلافات به دور باشد که اين امر قابل تقدير و ستايش مي‌باشد.

همتي در ادامه بيان کرد: تصميم واحدي که برگرفته از سلايق مختلف بين اين مجموعه وجود دارد نشانگر وجود برجستگي‌هاي خاص اين مجموعه است که بايد به نوع انتخاب مردم تبريک بگوييم.

استاندار قزوين تصريح کرد: با توجه به وجود تحريم و وضعيت اقتصادي، مجموعه عظيم خدمات ارائه شده به مردم توسط شوراي شهر و شهرداري و همچنين 25 پروژه در دست اقدام، قابل تقدير و ستايش است.

همتي با بيان اينکه استانداري در کنار و همراه مجموعه مديريت شهري خواهد بود در ادامه بيان کرد: از هيچگونه همراهي با اين مجموعه از طرف استانداري دريغ نخواهد شد.

استاندار قزوين در ادامه تصريح کرد: پروژه بوستان باراجين به عنوان يک پروژه ملي بايستي مطرح باشد به عنوان مجموعه عظيمي که در مسير کريدور عبور و مرور 12 استان کشور که قادر خواهد بود به يک مکان پرجاذبه براي جذب گردشگر تبديل شود به خصوص مي‌تواند پذيراي بازديدکنندگاني از تهران و استان البرز باشد.

وي تاکيد کرد: اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام در زمان مقرر شده از دغدغه‌هاي ما در استان است زيرا اين امر از هدر رفت منابع و از دست دادن زمان جلوگيري مي‌کند که اين مجموعه تاکنون به اين امر مهم توجه خاصي داشته است.

استاندار قزوين از مساعي شهرداري قزوين در خصوص خدمات‌رساني در زمان بارش برف و بروز کولاک درمحورهاي مواصلاتي قزوين تقدير کرد و افزود: تلاش اين مجموعه در خدمات رساني به مردم پشتوانه عظيمي براي استان است و اميد است با همکاري بيشتر از پيش بتوانيم در خدمت به مردم موفق باشيم.

همتي در ادامه سخنان خود بهره‌مندي از توانمندي‌هاي بخش خصوصي را نيز در اجراي پروژه‌هاي شهري مهم برشمرد.

استاندار قزوين ادامه داد: اقدامات فرهنگي، تسريع در اجراي پروژه‌هاي عمراني، انضباط مالي، توجه به تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري و صنعت توريسم در غالب برنامه‌ها و پروژه‌هاي جديد، بهره‌مندي از توانمندي‌هاي بخش خصوصي به همراه توانمندي‌هايي مانند نيروي انساني متخصص از مواردي است که توجه به آنها باعث توسعه? بيشتر استان خواهد شد و به اين امر مهم شتاب خواهد داد.

همتي افزود: وجود توانمندي‌هاي صنعتي، کشاورزي و نزديکي به تهران نيز از مزيت‌هايي است مي‌تواند جذب سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي را در استان به دنبال داشته باشد.

 

حبيبي، معاون استاندار قزوين:

يکپارچگي شوراي شهر و شهرداري قزوين ستودني است

همچنين در ابتداي اين جلسه منوچهر حبيبي، معاون فني و عمراني استاندار قزوين يکپارچگي و انسجام موجود بين شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين را ستود و عنوان کرد: وجود افراد متعهد و متخصص در شوراي اسلامي شهر و حمايتي که از مديريت شهري قزوين دارند همگي نشاندهنده اين انسجام همدلي است که روز به روز بيشتر مي‌شود.

وي با اشاره به اقداماتي که در چند سال اخير در جذب سرمايه گذار و تعريف پروژه‌هاي بزرگ در شهر انجام گرفته است، گفت: موقعيت و جايگاه شهرداري قزوين براساس اين عملکرد در ارزيابي که سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور بعد از کلانشهرها در جايگاه نخست قرار دارد.

حبيبي ادامه داد: قريب 65 درصد از بودجه کل شهرداري‌هاي استان قزوين که رقمي معدل 384 ميليارد تومان مي‌شود به شهرداري قزوين تعلق دارد و از ظرفيت بخش خصوصي با رقم همکاري نزديک 500 ميليارد تومان بهره مند شده است.

وي رعايت زمان مناسب در افتتاح و بهره برداري از پروژه‌ها را از ديگر تأکيدات شوراي شهر برشمرد و ضمن برشماري پروژه‌هاي بزرگ شهر در حوزه گردشگري، تجاري، اقامتي و سرمايه گذاري شهر گفت: تمامي اين برنامه‌ها و اقدامات با يک خرد جمعي تدوين شده و در دستور کار متوليان امر قرار گرفته است.

فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر اعلام کرد:

"قزوين" پايلوت جهاني اجراي برنامه شکوفايي شهري

 فرج‌اله فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: اتمام پروژه‌هاي ساماندهي امامزاده حسين (ع)، بوستان ملي باراجين، طرح جامع، بارانداز شهر، تقاطع غيرهمسطح خليج فارس و انتخاب قزوين به عنوان پايلوت جهاني اجراي برنامه شکوفايي شهري از مهمترين تأکيدات و اشارات مجموعه مديريت شهري در ديدار با استاندار قزوين براي تحول در کهن شهرمان بود.

فصيحي رامندي با بيان اينکه برپايي جلسات مشترک بين مسئولان و مديران و تبادل انديشه و برنامه ريزي مشترک، رشد و توسعه شهر و ارتقاء جايگاه آنرا در پي دارد، پروژه ساماندهي مجموعه امامزاده حسين (ع) را يک اولويت در راستاي ارتقاء گردشگري شهرمان برشمرد.

وي با بيان اينکه دستگاههايي به غير از شهرداري در ساماندهي اين مجموعه دخيل هستند ولي همراهي لازم را به عمل نمي‌آورند، ادامه داد: بخشي از تملکات مجموعه انجام شده و مابقي که 45 درصد از کل آن به شمار مي‌آيد به علت عدم جديت و شتاب ديگر دستگاهها باقي مانده است و اميدواريم با همت و تأکيد استاندار محترم، شاهد همراهي متوليان امر باشيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر، بوستان ملي باراجين را از مهمترين پروژه‌هاي توريستي و گردشگري برشمرد و ادامه داد: اين پروژه با همت و تلاش جمعي شهر و توجه ويژه مجموعه مديريت شهري احداث و به بهره برداري رسيد و اکنون براي معرفي بيشتر در سطح ملي نيازمند اختصاص منابع مالي و حمايت‌هاي فرا استاني است.

فصيحي رامندي با اشاره به عدم تصويب طرح جامع قزوين در شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور گفت: اين طرح تا آستانه تصويب پيش رفت، ولي تحت تأثير تغيير و تحولات و تعارضات انجام گرفته در شهر قزوين قرار گرفت و سرنوشتش عوض شد، اما انتظار داريم با همراهي استاندار، وزارت راه و شهرسازي به قولها و تعهدات خود عمل و تصويب آنرا آنچنان که توسعه قزوين را به همراه داشته باشد، در دستور کار قرار دهد.

وي بارانداز شهر را ضرورت ديگري در راستاي رشد و توسعه قزوين برشمرد و ادامه داد: انتقال ميدان ميوه و تره بار و صنف آهن فروشان به اين مجموعه هدف مهم ديگر شهرمان است که داراي ماهيتي استاني، ملي و اقتصادي است، طرح کلي به تصويب رسيده ولي نيازمند توجه ويژه متوليان امر و تصويب آن در وزارت راه و شهرسازي است که با محقق شدن آن شوراي شهر و شهرداري گامهاي بعدي را براي اجرايي شدن پروژه برخواهند داشت.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس را داراي نقش محوري در تکميل خطوط روان و همه جانبه قزوين برشمرد و ادامه داد: با توجه به اينکه خط راه آهن از قزوين به غرب کشور در پل باريکي واقع شده بود، احداث پل خليج فارس تأثير بسزايي در ايجاد مسيري مناسب براي اين دسترسي تأثيرگذار بود.

وي در ادامه نقش اداره راه و شهرسازي براي ادامه پروژه خليج فارس و رضايت مالکين را در اعطاي زمين معوض و تسويه حساب با مالکين ضروري دانست و خواستار همراهي اين دستگاه براي ادامه کار و اتمام پروژه شد.

وي همچنين با اشاره به انتخاب قزوين از سوي سازمان ملل به عنوان پايلوت اجراي برنامه شکوفايي شهري اظهارداشت: بي شک اين طرح با همراهي مجموعه متوليان امر در استان به شکوفايي مي‌رسد و نتايج حاصل از آن نفع شهر و شهروندان آنرا به همراه خواهد داشت.

 

نصرتي شهرداري قزوين:

25 خواسته مديريت شهري با جديت پيگيري شود

دکتر مسعود نصرتي، شهردار قزوين در اين جلسه با اشاره 25 موضوع و سرفصل اولويت دار شهر قزوين که در سطح کلان بايد مدنظر مسئولان و متوليان امر قرار بگيرد، از مقام ارشد استان خواست تا در فرصتي مناسب بررسي و تصميم گيري نهايي آنها را در جلساتي مشترک در دستور کار خود قرار دهند.

وي در ادامه با اشاره به توانمندي‌ها و اقداماتي که طي چند سال اخير به همت مجموعه مديريت شهري و همراهي ديگر دستگاهها براي اعتلاي شهر صورت گرفته است، گفت: تغيير و تحولات بصري و زيربنايي شهر در سال‌هاي اخير گوياي اتفاقات درخور توجهي است که تحقق آنها در کنار برنامه‌ها و همايشهاي بزرگ‌تري همچون جاده ابريشم و مجمع جهاني شهر اسلامي موجب تحول چشمگير شهر خواهد شد.

شهردار قزوين اختصاص بودجه ملي به پروژه‌هاي کلان شهر و ارتقاء جايگاه قزوين در جدول اعتبارات کشوري را با همکاري و توجه استاندار ميسر دانست و در رابطه با موضوعات و تأکيدات مطرح شده در جلسه پيشنهادات خود را مطرح کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط