جمعه ۱۳۹۵/۰۲/۳۱

کواک، رئيس سازمان جهاني جاده ابريشم:

نحوه نگهداري از حيوانات و تميزي دهکده طبيعت قزوين بي نظير است

دکتر کواک، رئيس سازمان جهاني جاده ابريشم در جريان سفر به قزوين براي برنامه ريزي در رابطه با چگونگي برگزاري يازدهمين اجلاس جاده ابريشم در قزوين از دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين بازديد به عمل آورد.

دکتر کواک شيوه نگهداري حيوانات، فضاي گسترده، طراحي زيباي دهکده، تنوع حيوانات و تميزي دهکده طبيعت را از جمله نکات قابل توجه در دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين بيان کرد و افزود: پس از برگزاري اجلاس جاده ابريشم و برنامه هاي رسمي وخشک اجلاس حضور در اين فضا مي تواند به رفع خستگي شهرداران حاضر در اجلاس کمک کرده وبه عنوان زنگ تفريح برنامه هاي کاري باشد.

مشاور توسعه ارتباطات ملي وامور بين الملل شهرداري قزوين به عنوان همراه دکتر کواک در بازديد از دهکده نيز دهکده طبيعت را از جمله نقاط گردشگري مورد نظر شهرداري براي بازديد شهرداران 200 شهر جهان بيان کرد و توضيح داد: در يازدهمين اجلاس جاده ابريشم که در قزوين برگزار خواهد شد، دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين به عنوان يکي از نقاط گردشگري براي بازديد هيئت هاي حاضر در اجلاس انتخاب شده است.

هومن بابايي افزود: حضور شهرداران به همراه هيئت هاي همراه فرصت مغتنمي است تا مديريت دهکده شرکت ها وسرمايه گذاران شهرهاي مختلف را براي مشارکت در اجراي طرح هاي مختلف دهکده با خود همراه سازد.

مدير اجرايي يازدهمين اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم با بيان اختيارات گسترده شهرداران شهرهاي حاضر در اجلاس گفت: استفاده از تخصص معماري وتجربه هاي مربوط به فضاي سبز هيئت هاي همراه شهرداران براي برنامه هاي مربوط به گسترش فضا و اجراي برنامه هاي در نظر گرفته شده براي فازهاي بعدي دهکده از جمله مواردي است که مديريت دهکده مي تواند با جلب همکاري هيئت همراه شهرداران مورد توجه قرار دهد. کشورهاي چين، سنگاپور و مالزي که شهرداراني از اين کشورها در جريان بازديد دهکده قرار خواهند گرفت از جمله کشورهايي هستند که داراي تجارب موفقي در زمينه ايجاد دهکده هاي  طبيعت بوده اند، مشاوره با شهرداران اين کشورها و فراهم سازي بستر انتقال گونه هاي از حيوانات اين کشورها از ديگر مواردي است که بازديد شهرداران حاضر در اجلاس از دهکده طبيعت مي تواند زمينه هاي آن را فراهم سازد.

 

تصاویر مرتبط