دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد؛

پيشرفت 30 درصدي پروژه سيستم روشنايي محيطي دهکده طبيعت قزوين

داريوش قاسمي سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: پروژه اجراي سيستم روشنايي محيطي دهکده طبيعت پيشرفت 30 درصدي داشته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، قاسمي افزود: در فرآيند طراحي اين پروژه و براي جانمايي برج هاي نوري و پايه هاي روشنايي، ابتدا وضعيت توپوگرافي و شرايط محيطي دهکده برداشت شده و جانمايي اوليه بر اين اساس صورت گرفته است. سپس با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي نورپردازي، چيدمان اوليه بر طبق آناليز رفتار نوري پروژکتورها مورد بررسي  قرار گرفته است.

وي اضافه کرد: بدين ترتيب ميزان شدت روشنايي و گسترش يکنواخت نور در محيط با توجه به خروجي نرم افزار مشخص شده و جانمايي تجهيزات بر اساس آن تصحيح شده است.

 

وي با اشاره به اهميت استفاده از نرم افزارهاي تخصصي نورپردازي بيان کرد: اين فرايند با هدف استفاده حداکثري از بهرهي نوري تجهيزات و نصب حداقل پروژکتور انجام شده است که منجر به کاهش ميزان مصرف برق و کاهش هزينه خواهد شد.

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: اين پروژه شامل نصب 76 عدد پروژکتور 400 وات در قالب 2 برج نوري و 13 پايه روشنايي 10 متري مي‌باشد.

وي افزود: همچنين 6هزار متر کابلکشي زميني جهت برق رساني و نصب تابلوهاي برق و ساير تجهيزات فني از ديگر مشخصات اين پروژه مي باشد که اکنون و با گذشت کمتر از يک ماه و نيم از آغاز اجراي پروژه، 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

 

تصاویر مرتبط